بصیرنیوز گزارش می‌دهد/

اقتصادمقاومتی سرلوحه کار جوانان ایرانی است/مسئولان دولتی از جوانان سرمشق بگیرند

بصیر، اقتصادمقاومتی واژه‌ای است که ابداع کننده آن مقام معظم رهبری بوده است و ایشان با خوش‌بینی نسبت به جوانان ایرانی همه را توصیه به اقتصادمقاومتی می‌کنند.

در این بین نقش تولیدات دانش بنیان در سیاست اقتصادمقاومتی بسیار مهم بوده و جوانان ایرانی با تلاش خود این امر را تحقق بخشیدند.

سیدمحمدرضا فاضلی یکی از جوانان فریدونکناری است که در یک گروه پنج نفره از گروه شیمی مواد غذائی-دانشکده صنایع غذائی-دانشگاه آزاد واحد آیت الله آملی مشغول تحقیقات و تولید بهینه سازی فرآیند خشک کردن پاششیBifidbacterium Bifidum  هستند و تلاش می‌کنند تا موجب افتخار آفرینی در زمینه تولیدات دانش بنیان برای جمهوری اسلامی ایران باشند.

گفت‌وگوی بصیرنیوز را با این نخبه فریدونکناری بخوانید:

بهینه سازی فرآیند خشک کردن پاششیBifidbacterium Bifidum
سیدمحمدرضا فاضلی دانشجوی دکترای صنایع غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز خاطرنشان کرد: فرآیند خشک کردن پاششی محصولات پروبیوتیک به منظور تولید پودر با کیفیت مطلوب و محتوی مقادیر بالایی از باکتری های پروبیوتیک به کار میرود.

وی گفت: هر چند دماهای بالا باعث کاهش رطزبت محصول ودر نتیجه باعث پایداری و ماندگاری بیشتر آن می‌شود، اما از طرفی این امر به کاهش زنده ماندن باکتری ها نیز منجر خواهد شد و هدف از این کار تعیین شرایط بهینه سازی فرآیند خشک کردن پاششی سوسپانسیون است Bifidbacterium Bifidum
فاضلی خاطرنشان کرد: بهینه سازی با استفاده ار نرم افزارVersion7.0.0).Design Expert Software (State,Ease Inc, و به کار گیری روش Centeral Composite Design  و با در نظرگرفتن سه فاکتور دمای هوای ورودی،فشار هوا و مقدار مالتودکسترین مورد استفاده در سوسپانسیون به عنوان پارامترهای اصلی همچنین درصد زنده ماندن و رطوبت پودر حاصله بعنوان Bifidbacterium Bifidum انجام پذیرفت.
این دانشمند فریدونکناری تصریح کرد: از نقطه نظر آماری در شرایط بهینه برای رسیدن به حداکثر درصد زنده ماندن و حداقل مقدار رطوبت در پودر محصول مقادیر فاکتورهای اصلی بصورت زیر گزارش شده است:

ورودی هوای دمای = c هوا فشار; bar=103/15. C مالتودکسترین مقدار ۱۵/۰۰gr=4/00;

فاضلی از جمله افرادی است که با تلاش خود و با اتکا به توانمندی‌های خود و فضای موجود در کشور دست به این اقدامات زده‌اند و توانسته‌اند اقتصادمقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

شاید نیازی که این جوانان داشته باشند حمایت و باور مسئولان باشد چراکه متاسفانه نگاه بسیاری از مسئولان مربوطه به خارج از کشور است و تلاش می‌کنند تا نورهای امید را در کشور خاموش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا