فرمانده مرزبانی ناجا:

دستگیری گروه‌های تروریستی درمرز‌های ایران/ فراکسیون مرزبانی در مجلس تشکیل می‌شود

بصیر، سردار قاسم رضایی در مورد امنیت مرز‌های ایران، اظهار داشت: پیرامون ایران کشور‌هایی همچون عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه قرار گرفته‌اند و در ادامه نیز کشور‌های سوریه، لبنان و یمن قرار دارند که همگی دستخوش توطئه‌های استکباری و تروریستی هستند.

وی افزود: با توجه به رخ داد‌هایی که دو سال اخیر در عراق صورت گرفته، بخشی از جغرافیای کشور به اشغال تروریست‌ها در آماده و همچنین سوریه و افغانستان جولانگاهی برای گروه‌های تروریستی شده است، این حرکت‌ها در پاکستان نیز دنبال می‌شود که منشاء آن توطئه استکبار علیه کشور‌های اسلامی است.

فرمانده مرزبانی ناجا بیان کرد: متاسانه کشور‌های استکبار در برخی مناطق موفق بوده و توانسته‌اند اقتصاد کشور اسلامی و آرامش مردم را برهم زنند؛ در کشور‌هایی همچون سوریه و عراق مردم به دنبال چگونه زیستن و چگونه زنده ماندن هستند که خود ناشی از توطئه بزرگی است که غرب برای آن‌ها رقم زده است.

سردار رضایی افزود: هر اندازه که در کشور‌های همسایه ایران آرامش حاکم باشد، ما آسوده خاطر هستیم و در صورتی که ناامنی در کشور‌های همسایه به وجود آید، ایران نیز در شرایط ویژه قرار می‌گیرد و مشکلاتی را پدیدار می‌کند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با تدابیری که در سطح ملی به ویژه در مرزبانی اندیشیده شده، خوشبختانه ما بر مرز‌های ایران و همچنین آن سوی مرز‌ها نیز اشرافیت داریم؛ مرزبانی تسلط کافی به مرز‌های شرقی و غربی کشور دارد و همه سازوکار‌ها نیز در این باب اندیشیده شده است، همرزمان ما در مرز‌های ایران آمادگی لازم داشته و تاکتیک‌های مورد نیاز را اتخاذ کرده‌اند.

وی اذعان کرد: ما دغدغه ورود گروه‌های تروریستی به مرز‌های کشورمان نداریم و مواردی که سال گذشته و اوایل سال جاری در اخبار ذکر شد، با درایت مرزبانان عوامل گروه‌های تروریستی در مرحله نخست شناسایی و دستگیر شدند و در برخی موارد درگیری و کشتار هم به وجود آمده بود؛ مقادیری مهمات و مواد منفجره از این گروه‌ها کشف شده و در حال حاضر ایران اسلامی ما با وجود توطئه‌ها، ایرانی امن بوده و مناطق مرزی کشور آماده هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

سردار رضایی بیان کرد: هیچگونه دغدغه‌ای برای سرمایه گذرای در مرز‌های شرقی و غربی کشور وجود ندارد و همه مناطق مرزی که مشخص شده هستند، آمادگی برای سرمایه گذاری دارد و مرزبانی هوشیارانه این دست اقدامات را پیگیری می‌کند.

فرمانده مرزبانی ناجا در مورد توافق ستاد کل نیرو‌های مسلح با دولت برای کنترل بهتر مرز‌های ایران، اظهار داشت: خوشبختانه هم دولت، مجلس و ستاد کل نیرو‌های مسلح به وظایف مرزبانی آشنایی کامل دارند؛ در سال گذشته برنامه ریزی این امر صورت گرفته و برای سال ۹۵ اعتبارات خوبی برای این توافق در نظر گرفته شده است.

وی افزود: جلساتی با ستاد کل نیرو‌های مسلح در باب چگونگی تقویت مرز‌ها با توجه به تاکیدات رهبری، تشکیل شده است؛ دولت نیز به این امر توجه جدی دارد این در حالی است که دولت به واسطه مشکلات اقتصادی، نگاهی مثبت به مرزبانی و تقویت مرز‌های کشور دارد.

سردار رضایی خاطر نشان کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان منتخب مردم نیز با برنامه ریزی و با برپایی جلسات، تشکیل فراکسیون مرزبانی در مجلس شورای اسلامی را مورد پیگیری قرار دادند؛ بنا این است که تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با مرزبانی و اصول آن آشنایی دارند عضو فراکسیون مرزبانی در مجلس شورای اسلامی شوند.

وی افزود: مرز جایگاهی ملی دارد و همه مردم در امنیت آن نقش دارند؛ روندی که مجلس دهم در مورد حفظ امنیت و تقویت مرز‌ها در پیش گرفته بسیار خوب است؛ تقویت اعتباری،  ساختاری و بازنگری قانون و مقرراتی که می‌تواند در راستای تقویت مرزبانی باشد از جمله خدماتی است که مجلس دهم به مرزبانی ارائه کرده است.

فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: در جلسه‌ای که فرماندهان مرزبانی با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی داشتند، بنا شد از توانمندی‌های آستان قدس رضوی برای تقویت مرز‌های کشور استفاده کنیم.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا