سخنان روحانی صدای زیبا کلام را هم در آورد!

بصیر، صادق ‌زیباکلام، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب امروز چهارشنبه ۹۵/۵/۱۳ طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: ازچند روز گذشته در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی، خبرهای زیادی درباره سخن گفتن رئیس‌جمهور با مردم از طریق صدا وسیما منتشرشد. شاید بسیاری از مردم دیشب برای شنیدن سخنان ایشان درباره مسائل مختلفی ازجمله رفع تحریم‌ها، فیش‌های حقوقی و فسادهای اداری واقتصادی درانتظار بودند. سخنان رئیس‌جمهور درشرایط پیچیده‌ای ازلحاظ داخلی صورت گرفت. همانطورکه همه می‌دانیم روزها وهفته‌های گذشته انتقادات زیادی متوجه برجام شده بود و از سوی دیگر این احتمال وجود داشت که آقای روحانی دردفاع از نقاط مثبت برجام مسائلی را عنوان کنند. اما رئیس‌جمهور به گونه‌ای درباره برجام سخن گفتند که هم واقعیت‌های آن آشکارشود وهم مشکلات برسر راه برجام را متذکرشدند.

آقای روحانی شب گذشته به خوبی و با سیاست توانستند پاسخگوی مردم باشند. ضمن اینکه ازکلیت برجام دفاع کردند. ازسوی دیگرافشای فیش‌های حقوقی نیز باعث شده بود که ازسوی مخالفان دولت فشارهایی به دولت وارد شود، لذا رئیس‌جمهور درابتدای امرصورت این مساله را قبول کردند وبا نوع سخنان خود به خوبی اجازه ندادند که مخالفان دولت درآینده بیش ازاین از فشارفیش‌های حقوقی علیه دولت استفاده کنند.

آقای روحانی درسخنان خود مجددا با نگاه محافظه‌کاری با مردم سخن گفتند و به مشکلات دولت اشاره دقیقی نکردند و درزمینه فساد اقتصادی تنها و درپرده اعلام کردند که ریشه فساد اقتصادی درایران دراقتصاد فاسد دولتی است. درصورتی که انتظار می‌رفت بیشتر از مساله تولید فساد دراقتصاد دولتی با مردم سخن بگویند و به مردم اعلام کنند که مشکل اصلی اقتصاد در ایران چیست؟

باید گفت که یک سال آخر دولت آقای روحانی که سال سرنوشت دولت است، بسیارامیدوارکننده‌تر از سال‌های قبلی خواهد بود. البته انتظار این بود که رئیس‌جمهور به صورت عمیق‌تر درباره مشکلات اقتصادی با مردم سخن بگوید، اما نوع سخنان وی نشان داد که او درسه سال گذشته با مشکلات واقعی درسر راه توسعه کشور مواجه بوده و برنامه‌های اساسی و زیربنایی برای حل این مشکلات دریک سال باقیمانده تا پایان عمر دولت دارد. البته باید مشاهده کرد درآینده آقای روحانی چگونه درمقابل کسانی که با خصوصی‌سازی واقعی مخالف هستند و دراین راه سنگ‌اندازی می‌کنند، برخورد خواهد کردو آیا می‌تواند درآینده ریشه اصلی مفاسد را که اقتصاد دولتی است حل و فصل کند؟

فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا