به قلم مدیرمسئول بصیرنیوز؛

رفع مطالبات مردم فرماندار فریدونکنار را به یک قهرمان تبدیل می‌کند/ آقای فرماندار؛ فریدونکنار به تنفس نیاز دارد

بصیر،

DSC_04341

در حالیکه بیش از سه سال از دوران خدمت رسانی دولت تدبیر و امید می‌گذرد، همچنان شاهد برخی بی‌تدبیری در استان مازندران و به ویژه شهرستان فریدونکنار هستیم.
فریدونکنار که سال‌ها مورد بی‌مهری مسئولان ارشد کشوری و استانی پس از مرحوم مجدارا قرار گرفته است با روی‌کار آمدن دولت یازدهم بیش از پیش از این ناملایمتی رنج می‌برد و بارزترین مسئله نیز تغییر ۴ فرماندار در این شهرستان است و این بار نیز شاید با تغییری اجباری این پروژه تکمیل شد.
مشکلات زیادی چون کمربندی ۱۶ ساله، مسائل مربوط به بیمارستان، مشکلات بندر، عدم استقرار برخی از ادارات مهم در شهرستان، مشکلات و معضلات بخش‌های دهفری و مرکزی، کلاف سردرگم شهر آستانه نو، بی‌توجهی به جوانان و نخبگان شهرستانی، ناتوانی پاسخگویی به توهین‌های برخی اقراد معلوم‌الحال در سیمای جمهوری اسلامی و تخریب چهره فریدونکنار تنها بخشی از مواردی است که مردم این شهرستان را به آینده ناامید کرد.
نقطه اوج این مسائل، تغییرات پی‌در‌پی و بدون تفکر مسئولان ارشد شهرستان است، به طوریکه در طی ۳ سال ۴ فرماندار و دو سرپرست جای خود را به یکدیگر داده‌اند و منفردی به عنوان سومین سرپرست فرمانداری فریدونکنار پس از عذرخواهی یونسی از مردم این شهرستان کار خود را با حضور در مزار شهدا آغاز کرد.
در حالیکه به نظر می‌رسید مسئولان تدبیر ویژه‌ای را به خرج داده و ابراهیمی را برای این شهرستان انتخاب کردند، با روی کار آمدن ابراهیمی به عنوان چهارمین فرماندار دولت تدبیر، به نظر می‌رسید فریدونکنار در مسیر رشد قرار گرفته بود، بار دیگر با تدبیر استاندار مازندران، این شهرستان یکی دیگر از مسئولان خود را از دست داد تا زمزمه‌های عوام در خصوص تبدیل شدن فریدونکنار به شهر آزمایشگاه مدیران تقویت شود.
بر اساس این گزارش، پس از رفتن ابراهیمی و عصمتی نوبت به ادیبی رسید.
علی ادیبی که سابقه مدیریتی فراوانی را در کارنامه خود دارد هرچند بیماری‌اش نتوانست عمر مدت حضورش در این مسند را افزایش دهد اما به نظر می‌رسید توان اراده فرمانداری فریدونکنار را نداشت و پس از ضایعه مغزی به اجبار تودیع شد.
سپس نوبت به محمد مهدی نصیری‌کناری معاون فرماندار فریدونکنار رسید، فردی بومی که می‌توانست به دلیل شناسایی ذائقه مردم این شهرستان خدمات مناسبی به فریدونکناری‌ها بکند و پس از چند ماه تصمیم استانداری انتخاب یک فرد غیر بومی بود.
بر اساس این گزارش امروز حسین منفردی در فریدونکنار در حالی مشغول به فعالیت شده است که بار یک دهه مشکل در این شهرستان، فریدونکنار و مردم این شهرستان را می‌آزارد.
شهری که ای کاش بخش می‌ماند، آن وقت توقع و انتظار مردم از آن به شدت کمتر از امروز بود، شهری که نگین سرداران استان مازندران در آن زیست و در جنگ نیز درخشید، شهری که به قم مازندران معروف است و خطه مبارک پسوند آن شد.
فریدونکنار شهری است که نخبگان فراوانی دارد، از جوانان دیروز تا آینده‌سازان امروز، شهری است که اگر بخواهیم در هر زمینه‌ای مثال بزنیم نمونه‌ای خاص در کشور شاهد هستیم.
به نظر می‌رسد مشکلات این شهرستان به یک معضل حل نشدنی تبدیل شده است، از آن وعده‌های استاندار که گفته بود کمربندی را تا پایان سال ۹۵ به اتمام می‌رسانیم تا راه‌اندازی اتوبوس دریایی از بابلسر به فریدونکنار.
مردم فریدونکنار در این سال‌ها آنقدر از این مسئولان وعده شنیده‌اند که بسیاری از آنها را فراموش کرده‌اند، اگر جهت یادآوری هم شده باشد تبدیل شدن بخش دهفری به شهر آستانه نو، تکمیل پروژه‌های ورزشی مختلف، مشکلات بیمارستان و آبرسانی، کمربندی، بندر، طرح‌های هادی روستایی و غیره بخش کوچکی از این وعده‌های به فراموش شده است.
معضل تنها موسسه فریدونکنار را نیز به کنار بگذارید، انگار این شهرستان به دانشگاه نیازی ندارد که اینگونه با آنها برخورد می‌شود.
بر اساس این یادداشت آن‌چه امروز حسین منفردی را در فریدونکنار به یک قهرمان تبدیل می‌کند پیگیری مطالبات مردم و رفع معضلات آن است، معضلاتی که در میان مردم به یک موضوع عادی تبدیل شده و شاید از حالت مطالبه به عقده تبدیل شده باشد.
آقای منفردی، بدانید این شهرستان به تنفس نیاز دارد، حال که آغاز فصل جدیدی از خدمات رسانی به مردم فریدونکنار با حضور شما آغاز شده است دیگر شرایط برای شما خدمتگزاران مردم مهیا شده ، پس به صحنه بیائید و این شهر را دریابید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا