علاقه حضرت معصومه(س) به امام رضا(ع) زینب‌وار بود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی، کارشناس مسائل مذهبی گفت: حضرت معصومه(س) تنها خواهر تنی امام رضا(ع) هستند و جالب اینکه به غیر از این دو بزرگوار، امام کاظم(ع) فرزندی از تکتم نداشتند. این نخستین ویژگی مشترک امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است.

وی افزود: پدر و مادر مشترک امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) باعث شد، ویژگی های شخصیتی این دو بسیار شبیه به هم شود. با وجود فاصله سنی فراوانی که امام رضا(ع) با حضرت معصومه(س) داشتند، اما نگاه هر دو به زندگی شبیه به هم بود.
ادیب یزدی در خصوص ارتباط صمیمی بین امام رضا(ع) و خواهرشان حضرت معصومه(س) اظهار کرد: دیدگاه های مشترک امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) انس و الفت میان این دو را تشدید کرد. به طوری که وقتی امام رضا(ع) به ایران مهاجرت کردند، حضرت معصومه پس از سپری شدن ۹ ماه نتوانست دوری برادر را تحمل کند و وی هم به ایران سفر کرد. علاقه حضرت معصومه(س) به امام رضا(ع) مانند علاقه حضرت زینب(س) به امام حسین(ع) بود.
وی در خصوص علم حضرت معصومه(س) گفت: زمانی که امام رضا(ع) به ایران سفر کردند، فرزندشان امام جواد(ع) خردسال بود و پدرشان امام کاظم(ع) به شهادت رسیده بودند. در این برهه حساس که بنی عباس عرصه را بر شیعیان تنگ کرده بود و معصومی هم از خاندان پیامبر(ص) در محدوده عربستان نبود، حضرت معصومه(س) بسیاری از مراجعات مردم را پاسخ می دادند. جالب اینجاست که حضرت معصومه(س) در آن زمان فقط ۲۸ سال سن داشتند./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا