هشدار به مصرف کنندگان محصولات آرایشی قاچاق

دکتر مصطفی اسماعیلی با تاکید بر اینکه مصرف کنندگان لوازم آرایشی بویژه خانم ها، بهتر است برای اطمینان بیشتر لوازم آرایشی را با توصیه و مشورت متخصص پوست تهیه کنند گفت:همانطور که همه می دانند پلک از جمله قسمت های بسیار نازک پوست بوده و حساس‌ترین منطقه آن به حساب می اید به همین دلیل استفاده از فراورده های آرایشی و بهداشتی چشم و ریمل های تقلبی می‌تواند باعث اگزمای مقاوم به درمان در این نواحی شود.

وی ادامه داد:  این نوع اگزما با علائمی همچون خارش، قرمزی و التهاب دور چشم همراه است و تا سال‌ها باقی می‌ماند. همچنین بعد از مدتی باعث تیرگی و ضخامت پوست دور چشم می‌شود. درواقع تا زمانی که فرد مصرف آن محصول را ادامه دهد مشکل تکرار می‌شود.

اسماعیلی همچنین با تهدید سلامتی دانستن رژ لبهایی فله ای  که عموما هم تقلبی بوده و به صورت قاچاق وارد کشور می شوند تصریح کرد: حساسیت در ناحیه لب‌ها معمولا به‌صورت پوسته‌ریزی و خارش خود را آشکار می کند اما از آنجایی که بافت لب قرمزرنگ است، تغییر رنگ و التهاب ناشی از حساسیت را بصورت واضح  عیان نمی نماید.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مذکورممکن است تا مدت‌ها پس از اتمام مصرف  فراورده های آرایشی و بهداشتی نیز ادامه یابد خار نشان کرد: حتی تماس بدن با مواد دیگری که از لحاظ ساختاری مشابه با لوازم آرایشی حساسیت‌زا هستند، می‌تواند باعث یادآوری و ادامه حساسیت برای سالهای متمادی گردد.

اسماعیلی اضافه کرد: تصور بسیاری از مردم بر این است که محصولات آرایشی با برندهای معروف که توسط دستفروشان ارائه می شود به علت نداشتن مغازه  و مایات و اجاره بها و این قبیل هزینه ها با قیمت ارزانتر بفروش میرسد در حالی که علت این ارزانی استفاده از مواد اولیه تقلبی و ارزان ‌قیمت است.

وی در توصیه ای بهداشتی از مردم خواست: همواره خریدهای خود را از مراکز معتبر مانند داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند چرا که معمولا این مراکز حاضر به تخریب اعتبار خود نبوده وفراورده های تقلبی و قاچاق ارائه نمی کنند. با این حال اگر هنگام خرید به  شناسه اصالت و مجوز سازمان غذا و دارو توجه شود اطمینان بیشتری نسبت به خریدحاصل می گردد./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا