چرا مادریدی‌ها نامزد نهایی مرد سال اروپا شدند؟

قرار است ۲۰ روز دیگر در مراسم ویژه ای در مقر یوفا در سوئیس، برنده نهایی معرفی شود. پس از اعلام سه نامزد نهایی، بسیاری از نبود نام هایی چون مسی و سوارز ابراز تعجب کردند چرا که تقریبا هر سال عادت داشتیم حداقل مسی را در میان نامزدهای نهایی مشاهده کنیم.

عدم توفیق بارسلونا در لیگ قهرمانان، با وجود قهرمانی آبی اناری ها در لالیگا و کوپا دل ری، شانس دو فوق ستاره این تیم را به قدری کاهش داد که در میان سه نامزد نهایی جای نگرفتند اما چرا کریستیانو رونالدو، گرت بیل و آنتوان گریزمان، شایسته حضور در فهرست نهایی بودند؟

 

 

 

 

رونالدو: “این بهترین سال دوران فوتبالم بود.” کریستیانو در آخرین مصاحبه خود به این مساله اذعان کرد. فصلی که گذشت برای رونالدو فوق العاده سپری شد. فوق ستاره رئال مادرید توانست به ویترین افتخاراتش، لیگ قهرمانی دیگر را اضافه کرده و در یورو ۲۰۱۶ نیز به عنوان کاپیتان پرتغال، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

او از لحاظ فردی نیز فصل موفقی را پشت سر گذاشت. رونالدو برای رئال در لالیگا ۳۵ گل به ثمر رساند که البته برای آقای گل شدن او کفایت نمی کرد اما در لیگ قهرمانان با زدن ۱۶ گل توانست برترین گلزن رقابت ها باشد. رونالدو در یورو ۲۰۱۶ نیز سه گل زد تا به رکورد ۹ گل پلاتینی در تاریخ رقابت های یورو برابری کند. هر سه گل او نقش تعیین کننده ای در صعود پرتغال به مراحل بالاتر ایفا کردند. رونالدو را بسیاری از حالا برنده توپ طلای ۲۰۱۶ نیز می دانند.

 

 

 

 

گرت بیل: هرچند مصدومیت های گاه و بیگاه اجازه ندادند که گرت بیل در لالیگا حداکثر بازدهی را برای رئال داشته باشد اما او درست زمانی که رئال از وجود رونالدو و بنزما محروم بود، در چند بازی یک تنه بار خط حمله رئال را به دوش کشید و با گل های سه امتیازی خود، رئال را تا روز آخر به قهرمانی لالیگا امیدوار نگاه داشت. گل او به سیتی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان نیز باعث صعود کهکشانی ها به فینال شد. بیل در لالیگا ۱۹ گل برای رئال زد؛ در حالیکه تنها ۲۳ بازی توانست برای این تیم انجام دهد.

بیل با تیم ملی ولز در یورو ۲۰۱۶ نیز درخششی غیرقابل تصور داشت. او سه گل زد و کمک کرد ولز به نیمه نهایی برسد هرچند که سرانجام پشت سد پرتغال نتوانست به فینال راه یابد.

 

 

 

 

گریزمان: فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ برای گریزمان تا روزهای پایانی فوق العاده سپری شد. او در لالیگا ۲۲ گل، در کوپا دل ری ۳ گل و در لیگ قهرمانان نیز ۷ گل برای اتلتیکو به ثمر رساند. گل او به بایرن در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان باعث صعود اتلتیکو به فینال شد اما داستان فینال برای گریزمان دراماتیک بود.

او یک پنالتی حساس در جریان بازی را از دست داد و اتلتی در نهایت با شکست از رئال در ضیافت پنالتی ها بار دیگر دستش از قهرمانی اروپا کوتاه ماند.

گریزمان به عنوان مهاجم اول تیم ملی فرانسه در یورو ۲۰۱۶، بار اصلی گلزنی خروس ها را بر دوش داشت. او در این تورنمنت با زدن ۶ گل آقای گل شد اما همچون لیگ قهرمانان، در یورو ۲۰۱۶ نیز فینال برای او داستان خوشی نداشت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا