لباس، دغدغه اصلی تیم ملی فوتبال

مسائل و مشکلات مربوط به تیم ملی این روزها همچنان ادامه دارد اگر چه فدراسیون فوتبال و در راس آنها مهدی تاج و محمدرضا ساکت سعی در برطرف کردن این مشکلات در این مدت اخیر داشته‌اند.

زمین کمپ تیم‌های ملی، لباس‌های ملی پوشان، بازی‌های تدارکاتی و … از جمله مشکلاتی است که به نظر همچنان لاینحل باقی مانده اما زمانی که با ساکت مدیر تیم‌های ملی صحبت می‌کنید او این اطمینان خاطر را به شما می‌دهد که خیلی هم نباید نگران این مشکلات بود چرا که او معتقد است تا زمان باقی مانده به آغاز رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه این مصائب و مشکلات حل خواهد شد.

بر همین اساس گفت‌وگویی را با محمدرضا ساکت در حول محور مشکلات مربوط به تیم ملی بزرگسالان در راه آماده سازی جام جهانی با وی انجام دادیم که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

ابتدا از بحث زمین چمن کمپ تیم‌های ملی شروع کنید. ترمیم زمین شماره ۲ به کجا رسید؟

با یک تلاش یک و نیم ماهه بحث عملیات ترمیم و نوسازی چمن شماره ۲ کمپ تیم‌های ملی به طور جدی پیگیری می‌شود و پس از یک توقف سه چهار ماهه با پیگیری‌هایی که صورت گرفته در حال انجام است. البته جا دارد بابت اقدامات انجام شده از شهردار منطقه ۲۲ و معاونان وی، مدیرعامل و مسئولان سازمان عمران مناطق شهرداری تهران و همچنین حبیب کاشانی که در ارتباط با این موضوع پیگیری‌های لازم را داشته تشکر کنم.

دو زمین چمن طبیعی در کمپ تیم‌های ملی موجود است که استفاده از یکی از آنها حدود ۵ ماه متوقف بوده که الان عملیات تکمیل آن با پیگیری‌های شهردار منطقه ۲۲، حبیب کاشانی و دیگر مسئولان شورای شهر و همچنین سردار طلایی پیش می‌رود.

در همین راستا دو هفته قبل حبیب کاشانی شخصاً در شهرداری منطقه ۲۲ حضور پیدا کرده و این موضوع را دنبال کرد. خوشحالیم که این پروژه می‌تواند به عنوان یک زیرساخت اساسی برای کمپ تیم ملی محسوب شده و از سوی زمین شماره ۲ طبق برنامه زمان بندی که پیمانکار اعلام کرده ظرف ۵ ماه آینده آمادگی لازم را بدست آورده تا در اختیار تیم‌های ملی باشد.

در مورد مراحل آماده سازی زمین شماره ۲ توضیحات بیشتر را می‌دهید؟

طراحی این است که این زمین دارای هیتینگ خواهد بود و همچنین شرایط مناسب کاری دیگر در آن انجام می‌شود. مشکل این زمین این بوده که لوله اصلی مجموعه و سیستم برق‌‌رسانی از زیر چمن رد شده بود که یکی از کارهای دیگر این است که از طریق شرکت افق سبز مسیر را تغییر می‌دهیم تا یک ترمیم اساسی روی چمن شکل بگیرد تا دیگر در آینده شاهد این مشکلات نباشیم.

بحث بازسازی زمین شماره ۱ به کجا رسید؟

همان طور که قبلا گفته شده بود این زمین نیز نیازمند ترمیم و بازسازی است و نیاز به کشت و خاکبرداری جدید و سیستم هیتینگ دارد که البته با توجه به اینکه زمین شماره ۲ در حال نوسازی و کشت جدید خواهد بود به نوعی باید تحمل کنیم تا آن زمین به نتیجه برسد و حتماً زمین شماره یک هم متعاقباً تحت تعمیر و بازسازی قرار خواهد گرفت.

در مورد برآورد هزینه نیز کارهای کارشناسی انجام شده که در همین راستا با یکی دو خیر ورزشی در حال مذاکره هستیم تا برای اولین بار از ظرفیت خیرین ورزش‌یار استفاده کنیم تا آنها این زمین را بازسازی کنند که در ادامه می‌توانند این زمین‌ها را به نام خودشان نامگذاری کرد و از سوی دیگر این زمین هدیه‌ای برای فوتبال ایران خواهد شد.

بحث لبا‌س‌های تیم ملی به کجا رسید؟

دغدغه اصلی کماکان لباس تیم ملی است. ارتباط کانالی فدراسیون از طریق نماینده آنها در تهران ادامه دارد و صورت جلسه‌های مختلف نیز موجود است. ما اشکالات ۲۳ آیتمی را به آنها اعلام کردیم و این موضوع صورت جلسه هم شده است.

گفته می‌شود با ‌آدیداس هم در حال مذاکره هستید؟

به هر حال گزینه های مختلف در حال بررسی است اما اجازه دهید برای اینکه فرآیند انجام آن به نحو شایسته‌ای جلو برود پس از محقق شدن امر در مورد این کار اطلاع رسانی لازم انجام شود.

یعنی امکان تغییر البسه تیم ملی وجود دارد؟

به هر حال گزینه های مختلفی است. داشتن یک لباس استاندارد با کیفیت عالی تنها خواسته ماست که امیدوارم همه این گزینه‌هایی که وجود دارند این خواسته را محقق کنند. البته خود جیووا هم مدعی است که در زمان تعیین شده می‌تواند این کار را انجام دهد. به هر حال، شان ملی مان کیفیت لباس‌هاست که تاثیر بر روی عملکرد فنی تیم می‌گذارد و به همین دلیل نمی‌توانیم به راحتی از آن عبور کنیم.

معتقدیم که شرکت پارس نماینده جیووا در تلاش است تا خودش را به شرایط مطلوب برساند اما باید این موضوع را رویت کنیم تا بتوانیم بگوییم و با ادعا و حرف نمی‌شود موضوعی را ثابت کرد. مشکلاتی که وجود داشته را با مسئولان مربوطه در میان گذاشته و صورت جلسه ‌آنها موجود است.

مربیگری نکونام در تیم ملی به کجا رسید؟

در هفته جاری جلسه‌ای را با حضور تاج و نکونام برگزار می‌کنیم تا در این مورد تعیین تکلیف کند.

امکان دارد که او با تیم ملی به ایتالیا برود؟

از حضور نکونام در تیم ملی ارزیابی مثبتی از جانب تمام مسئولان فدراسیون وجود دارد و ما در حال عملیاتی کردن این موضوع هستیم.

در مورد بازی‌های تدارکاتی تیم ملی هم صحبت‌هایی انجام شده بود مبنی بر اینکه حریف دوم تیم ملی  هنوز مشخص نشده است؟

دو بازی وجود دارد که فدراسیون ایتالیا آن را هماهنگ می‌کند و در اطلاعیه‌ای از سوی فدراسیون این بازیها اعلام می‌شود.

شما همراه با تیم ملی به ایتالیا می‌روید؟

کارهای زیادی وجود دارد و درگیری‌هایی مهمتر هم هست که شاید فرصتی برای همراهی نباشد.

لژیونرها هم گویا با تیم ملی به اردوی ایتالیا نمی‌روند؟

درست است چون شرایط زمانی خاصی برای این اردو وجود دارد.

بازی با ترکیه به کجا رسید. این بازی در حالی اعلام شد که هنوز از طرف مسئولان فدراسیون و تیم ملی رسما تائید نشده است؟

اینکه هر کسی یک خبری را اعلام کند و درخواست بازی برای تیم ملی بدهد بحث سنجیده ای نیست. تیم ملی براساس نیازمندی‌های خودش در زمان مناسب می‌تواند بازی تدارکاتی انجام دهد لذا تاریخ‌هایی که اعلام می‌شود آنهم براساس یک خبری که در رسانه ها منتشر می‌شود نمی‌تواند مبنای عمل باشد بلکه مبنای عمل باید براساس نیازمندی‌ها و پلن آماده سازی تیم باشد که طبیعتا آن را کادر فنی تعیین می‌کند. در همین راستا پروژه های مختلفی پیشنهاد شده که آنها را در اختیار کادر فنی قرار می‌دهیم تا اگر شرایط مهیا باشد مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شود.

یعنی با ترکیه بازی می‌کنیم یا خیر؟

نمی‌توان الان جواب قطعی داد. زمان بندی آن به طور جدی قابل بررسی است و منوط به برخی موارد دیگر.

قبل از بازی با قطر در تهران بازی دوستانه برگزار می‌کنیم؟

هنوز برنامه کامل مشخص نیست.

میزبان دیدارهای سوریه در مقدماتی جام جهانی به کجا رسید. آیا ایران میزبان سوریه شده است؟

هنوز به صورت رسمی این موضوع به ایران اعلام نشده هرچند که سوریه در درخواست رسمی خود ایران را معرفی کرده است.

بحث هواپیمای چارتر و اتوبوس تیم ملی به کجا رسید؟

به طور جدی روی آن کار می‌کنیم و مراحل اجرایی هواپیمای چارتر انجام شده و اجازه لندینگ از چین صادر شده است ضمن اینکه یکی از نیازمندی‌های تیم ملی اتوبوس VIP برای این تیم است که این کار هم محقق می‌شود.

گویا وزیر ورزش اعلام کرده بود  اجازه تمرین به تیم ملی در ورزشگاه آزادی را نخواهیم داد؟

وزارت ورزش به خوبی از تیم ملی حمایت می‌کند. صندلی دار شدن طبقه دوم ورزشگاه آزادی و رختکن ویژه داوران در راستای کمک به تیم ملی است وهمچنین در حمیت از فوتبال و تکریم مردم و تماشاگران و طبیعی است که آنها در همه حال یاور تیم ملی هستند و به جای حرف زدن عمل می‌کنند./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا