چگونه زندگی با همسر مبتلا به M.S را مدیریت کنیم

هیچ چیزی نمی‌تواند رضایت‌بخش‌تر از یک زندگی شاد باشد، اما بیماری ام‌اس (MS: Multiple Sclerosis) بر زندگی مشترک تاثیر یک‌باره‌ای می‌گذارد. طبیعتا بیماری ام‌اس (MS) نه تنها آینده را، بلکه حتی زندگی روزانه را هم به شدت غیر قابل پیش بینی می‌کند. بر شیوه زندگی خانوادگی به طور کامل تاثیر گذاشته و هر گونه احساس و روابط عادی را محو می‌کند. هر دو طرف با توجه به نقشی که در زندگی دارند تغییر خواهند کرد اما نکته مهم این است که شما اولین و نزدیکترین شخص به همسرتان هستید و هرکدام از شما باید به یک سری از عادات و شرایط جدید خود را وفق دهید. سایت «آموزش و چگونه‌ها درباره همه‌چیز» مطلبی در این‌باره منتشر کرده است و چند نکته از عادات و شرایطی را بیان کرده که با دانستن و رعایت آن‌ها زندگی شادی داشته‌باشید. در ادامه آن نکات را با هم می‌خوانیم:
 MS
۱.تعادل

ممکن است همسر شما که مراقب شماست به طور کامل متوجه نشده باشد که بیماری ام اس (MS) چیست؟ یا شبیه چیست؟ اما تاثیرات مهمی بر روی زندگی هر دو طرف می گذارد. در حالی که در حال تحمل فشار فیزیکی ام اس هستید عوامل دیگری مثل صدمات عاطفی و اثرات مالی منجر به تغییر نقش هر دو طرف می شود و نکته مهم این است که باید سنگینی بار این بیماری روی دو طرف به یک اندازه باشد که تعادل برقرار شود و هر یک تقریبا به یک اندازه از موضوع متاثر شوند که صدمه کمتری به روح و جسم آنها وارد شود.

۲.ارتباط
انسانها تا زمانی که با هم ارتباط تله پاتی نداشته باشند نمیتوانند ذهن همدیگر را بخوانند، پس چه بهتر که با ارتباط از اوضاع و احوال درونی هم با خبر شوند. برای به اشتراک گذاشتن عمیق ترین افکار و احساسات خود با طرف مقابل تلاش کنید. اگر اوضاع درونی خود را بروز ندهید طرف مقابل شما هم متوجه حال شما نمی شود، اگر نیاز به کمک بیشتری دارید لطفا درخواست کنید. نمی توان از کسی که دوستش دارید تقاضا داشته باشید که همه جوره در اطرافتان باشد اما در مواقع نیاز به افراد دیگر رجوع کنید. باید با طرف مقابل خود ارتباط برقرار کنید.
MS
۳.درک کردن همدیگر

بیماری ام اس (MS) می تواند یک موضوع مهم در زندگی دو طرف باشد، اما این همه زندگی نیست. باید زمانی را به همسر خود اختصاص دهید و از وی بپرسید که این روزهای سخت را چگونه سپری می کند؟! در ذهن او چه می گذرد؟! ترس و امید خود را به او نشان دهید و اجازه بدهید که بداند شما هم نگران او هستید، تصور نکنید که آنها می دانند و در جریان نگرانی شما هستند.

۴.قدردانی

همیشه سعی کنید قدردان باشید مخصوصا اگر کسی را دوست دارید. چون ما معمولا خوبی های افرادی را که بیشتر از بقیه دوستشان داریم نادیده می گیریم.

۵.عشق ورزیدن

ابراز عشق و عاشقی برای روح خیلی خوب است. بدون عشق شما فقط یک هم خانه ای بیش نیستید. تحت هیچ شرایطی نباید اجازه دهید که عشق در رابطه ی شما کمرنگ شود. بیماری ام اس (MS) ممکن است شرایط را سخت کند اما نمیتواند شما را از عشق ورزیدن دور کند. مثلا گاهی اوقات می توانید با روشن کردن شمع، شنیدن یک موسیقی رمانتیک یا یک شام عاشقانه علاقه خود را بروز دهید./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا