وقاحت والیبالی‌ها را فراموش نخواهیم کرد

مايه شرمساري است كه در بدو شروع بزرگ‌ترين آوردگاه ورزش جهان به جاي تعريف و  تمجيد از اعضاي كاروان به انتقاد بپردازيم و بديهي‌ترين مسائل را به آنهايي گوشزد كنيم كه نشان دادند غوره نشده مويز شده‌اند و هنوز راه و رسم بزرگي را نمي‌دانند. روي صحبت‌مان از همين جا با فرسنگ‌ها فاصله تا ريو در برزيل با سعيد معروف، شهرام محمودي و محمد موسوي است كه پا روي احساسات پاك ميليون‌ها ايراني گذاشتند و خودشان را بالاتر و برتر از پرچم و نام ايران فرض كردند. اين سه به بهانه‌هاي واهي از حضور در مراسم افتتاحيه المپيك سرباز زدند و حاضر نشدند زير پرچم مقدس كشورمان جلوي چشم جهانيان رژه بروند.

در اين مسئله هيچ شك و شبهه‌هاي وجود ندارد كه تمامي ورزشكاران دنيا از بزرگ گرفته تا كوچك آرزوي حضور در چنين مراسمي را دارند‌، اما اين آقايان خود را اينقدر بزرگ احساس كرده‌اند كه حضور در اين مراسم در شأن آنها نبوده است، از همين جا خطاب به اين سه نفر مي‌گوييم كه هر كه مي‌خواهيد باشيد و هرچه مي‌خواهيد به دست آورده باشيد كوچك‌تر از ايران و ملت شريفي هستيد كه زير سايه آنها به هرچه داريد، رسيده‌ايد. غيبت اين سه بازيكن مغرور و خودسر واليبال ايران در مراسم افتتاحيه و رژه كاروان ورزشي ايران اينقدر زشت و زننده است كه جا دارد مسئولان كاروان در كميته ملي المپيك كه در ريو حاضر هستند بلافاصله و به دور از هرگونه اهمال و چشم‌پوشي و نتيجه‌گرايي به شدت با آنها برخورد كنند.

اين برخورد قاطع به طور حتم باعث مي‌شود كه ديگر كسي به خود اجازه ندهد به تصور اينكه بزرگ‌تر از نام ايران است براي خود ارزش و اعتباري بالاتر در نظر بگيرد. وظيفه ورزشكاري كه با هزينه بيت‌المال و پول مردم راهي المپيك مي‌شود اين است كه از جان و دل براي موفقيت و شناساندن خوب كشورش تلاش كند كه در غير اين صورت هر نابلدي مي‌توانست راهي ريو شود و در هتل بنشيند و با شلوارك و زير پيراهني از طريق تبلت مراسم افتتاحيه را تماشا كند.

وقاحت سعيد معروف، محمد موسوي و شهرام محمودي در شركت نكردن در مراسم افتتاحيه و بدتر از آن ارائه تصوير اين اقدام زشت و ناپسند در فضاي مجازي از سوي آنها هيچ‌گاه از ذهن مردم ورزش‌دوست ايران پاك نخواهد شد. آنها به عنوان چهره‌هاي سرشناس ورزش ايران در ريو بايد همدوش و همراه بقيه كاروان در مراسم شركت مي‌كردند، اما خودسرانه امتناع كردند تا مردم علاقه‌مند به ورزش و ديدن اقتدار ايران اسلامي با تعجب غيبت سؤال‌برانگيز آنها را به تماشا بنشينند.
لازم به ذكر است كه قصد ما از بيان اين مسائل و اين سخنان به هيچ عنوان حاشيه‌سازي براي كاروان المپيك و تيم‌هاي ورزشي كشورمان نيست، اما گويا برخي هر چقدر هم كه بزرگ باشند راه را اشتباه انتخاب كرده‌اند و تصورات غلطي را در ذهن مي‌پرورانند. فراموش نكنيم كه در دوران سرمربي قبلي تيم ملي واليبال هم همين عده با باندبازي و حاشيه‌سازي لطمات زيادي به واليبال وارد كردند، اما اينجا المپيك است و قصه، قصه كاروان ورزشي ايران و آبروي جمهوري اسلامي و مردم شريف اين سرزمين، اينجا جاي باندبازي و تصميم‌گيري‌هاي خودسرانه ورزشي نيست و باز هم تأكيد مي‌كنيم كه وظيفه مسئولان كاروان، مسئولان كميته ملي المپيك و حتي مسئولان فدراسيون واليبال است كه با اين سه نفر برخوردي مناسب و قاطع داشته باشند.
فريدون حسن (دبیر ورزشی روزنامه جوان)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا