چینش برگزیدگان در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران/ اصلاح‌طلبانی که راهی ترکمنستان می‌شوند!/ آیا در رتبه‌ها دستکاری نشد؟!

بصیر، جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران در حالی شب گذشته در سالن اریکه آمل برگزار شد که مثل همیشه چندین سخنران داشت.

سالن برگزاری همایش از نظم و انضباط برخوردار نبود، در حدی که معاون سیاسی استاندار مازندران چندین بار حین سخنرانی درخواست کرد که خبرنگاران کمی سکوت کنند ولی خبرنگاران با صحبت‌های دورهمی نشان دادند چندان تمایلی برای صحبت‌های تکراری علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ندارند چون وی بیشتر از آنکه درباره خبرنگاران صحبت کند باز هم در نبود فلاح استاندار، آمار و عملکرد ارائه کرد و حتی پای ماهیان خاویاری را نیز در جشنواره خبرنگاران باز کرد، به نوعی که خیلی از خبرنگاران هنگام حضور وی سالن همایش را ترک کردند و از هر ۱۰ صندلی شاید بیش از نیمی از آن در حین سخنرانی یونسی خالی و همان تعداد نیز با هم در حال گپ و گفت بودند.

مادر شهید لقمانی به روی سن فراخوانده شد برای تجلیل که پسر دیگرش چند خطی را از زبان فرزندش مبنی بر اینکه همه خبرنگاران فرزندان من هستند را خواند که با تشویق بی‌امان خبرنگاران همراه شده بود و تجلیل از این مادر در حد یک تابلوی از عکس فرزند شهیدش ختم شد.

رونمایی از کتاب تاریخ مطبوعات مازندران نیز توسط شهردار و اعضای شورای شهر آمل انجام شد که به نوعی نشان دهند جزو اسپانسرهای برنامه هستند.

این همایش هم چندین سخنران داشت و گپ و گفت خبرنگاران در حین سخنرانی نشان داد چندان تمایلی برای شنیدن صحبت‌های مسئولان ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران طی پیامی روز خبرنگار را تبریک گفته بود اما حتی یک بند از پیام وی در همایش قرائت نشد و مجری برنامه تنها به اینکه آیت‌الله طبرسی پیامی صادر کردند اکتفا کرد.

تنها زمان ساکت سالن همایش موقعی بود که گروه موسیقی سنتی به روی سن برای اجرا حضور داشتند، هر چند سرگروه این گروه اعلام کرده بود که تمرینی برای این اجرا نداشتند ولی خبرنگاران با حضور در سالن نشان دادند که از این بخش رضایت بیشتری دارند.

فرماندار آمل هم که میزبان بود تریبون را در دست گرفت و صحبت‌هایی درباره فعالیت رسانه‌ها در این شهرستان عنوان کرد و وضعیت کاری آنها در شهرستان را تا حدودی گل و بلبلی نشان داد.

یکی از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران نیز طی چند دقیقه صحبت کرد و بخشی از صحبت‌های وی درباره ضرورت حمایت مسئولان استان از اصحاب رسانه با تشویق همراه می‌شد.

نکته جالب این بود در میان مملو خبرنگاران حاضر در جلسه کمتر از تعداد انگشتان یک دست افراد در حال پوشش خبر بودند، در حالی که اگر این همه خبرنگار داشته باشیم باید از شب گذشته هزاران تیتر در رسانه‌ها داشته باشیم.

عدم تمایل به صحبت کردن به زبان مازندرانی نیز از نکاتی بود که توسط بهرام‌پور یکی از اعضای هیات داروان که مازندرانی هم بود مورد انتقاد قرار گرفت که وی با زبان مازندرانی چند دقیقه‌ای را صحبت و  بیانیه هیات داوران را قرائت کرد.

۶۰ نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند که در بین برگزیدگان چینش‌ها به طوری صورت گرفت که احساس می‌شد دستکاری در رتبه‌ها وجود دارد. به دلیل آنکه جایزه نفر اول در کنار تندیس و لوح تقدیر، جایزه نقدی سفر به ترکمنستان بود، افراد مورد تایید خودشان را برگزیدند تا کمتر برای آنها در سفر به ترکمنستان دردسر داشته باشد.

خبرنگاران در جلسات رسمی استانداری تا آخر جلسه حضور داشتند اما اکیپ دولتی تا آخر جلسه صلاح ندانستند که حضور یابند و همانطور که در سن جلو جلوس داده بودند از همان سمت هم سالن همایش را ترک کردند، هر چند برخی از خبرنگاران زمان دریافت جایزه گفتند تمایل داشتند که مسئولان تا آخر حضور می‌یافتند.

یکی از خبرنگاران جائزه خودش را به یک معلولی که سوژه گزارشش بود اهدا کرد و حضور این معلول و طعنه این خبرنگاران به معاون استاندار مبنی بر بی‌پاسخ گذاشتن مسئولان استان به ویژه مدیرکل تامین اجتماعی و مدیرکل بهزیستی موجب شد مسئولان استانی وعده‌هایی مبنی بر کمک به خانواده این معلول نوجوان اختصاص دهند.

نام نبردن از کسانی که در عرصه رسانه در استان حضور داشتند و اکنون از این دیار خاکی پر کشیدند و بی‌توجهی به پیشکسوتان رسانه و توجه به عده‌ای خاص از دیگر حواشی این همایش بود.

در هر صورت تعداد برگزیدگان حدود ۶۰ نفر اعلام شد، آیا اینکه برگزیدگان برای رتبه‌های اول جابه‌جا شدند ابهاماتی است که بعضی از برگزیدگان در این باره مطرح می‌کردند.

از ۱۲ نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی یک نفر هم در این همایش حضور نداشت و استاندار مازندران نیز طی این سال‌ها کمتر ترجیج داد که در کنار اصحاب رسانه باشد.

ابلاغ ۲۰۰ میلیون تومان کمک نقدی استاندار مازندران به اصحاب رسانه نیز از مواردی بود که توسط مجری به اهالی رسانه اعلام شد.

همایش از ابتدا نظم خاصی نداشت اما رها کردن همایش توسط مجری و واگذاری آن بدون خداحافظی به یکی از اصحاب رسانه نیز از حواشی جالب همایش ۱۷ مرداد اصحاب رسانه در مازندران بود.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا