اضافه شدن پایه یازدهم به نظام آموزشی کشور

لی اصغر فانی در یک گفت و گوی تلویزیونی گفت: رونمایی از ۱۴۰ عنوان کتاب جدید تألیف در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی افزود: بیشترین کتاب ها متعلق به پایه تحصیلی دهم است اما تعدادی کتاب جدید التألیف نیز در پایه ششم خواهیم داشت.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اضافه شدن پایه دهم به نظام جدید آموزش و پرورش اظهار کرد: پایه دهم از ابتدای مهرماه ۹۵ به نظام آموزش و پرورش اضافه شده و این پایه شامل شاخه‌های نظری علوم انسانی، معارف، علوم تجربی، ریاضی و همچنین فنی و حرفه ای و کاردانش است.
فانی در خصوص دروس اضافه شده به برخی از پایه های تحصیلی تصریح کرد: کتابهای جدیدی به تازگی تألیف شده که از جمله آنها می توان به کتاب «انسان و محیط زیست» و کتاب «تفکر و سواد رسانه ای» اشاره کرد.
وی از مشترک بودن برخی کتب پایه دهم خبر داد و اذعان کرد: برخی از کتب پایه دهم مشترک بوده که ازا ین جمله می توان به کتاب ریاضی مشترک گرایش تجربی و ریاضی در این پایه اشاره کرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تغییرات اعمال شده درپایه های تحصیلی طی ۴ سال اخیر خاطر نشان کرد: از ۴ سال پیش تاکنون هر سال شاهد اضافه شدن یک پایه تحصیلی بوده ایم به گونه ای که اکنون پایه دهم از ابتدای مهرماه کار خود را آغاز خواهد کرد.
فانی از اضافه شدن پایه یازدهم به نظام آموزش وپرورش خبر داد و گفت: سال آینده پایه یازدهم به نظام آموزش و پرورش اضافه خواهد شد وکتابهای موردنیاز این پایه نیز درحال تألیف است.
وی خواستار همکاری تمام وزارتخانه ها با وزارت آموزش و پرورش دررابطه با اجرای سند تحول بنیادین آموزش شد و اظهار کرد: اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور از توان یک وزارتخانه خارج بوده و ما نیازمند همکاری وزارتخانه های صنعت، بهداشت و راه و شهرسازی به منظور اجرای برنامه های خود هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا