درخشش پرچم حشد الشعبی در ریودو ژانیرو

ر برش ویدئویی که از استادیوم محل بازی دو تیم فوتبال عراق و برزیل ضبط شده و امروز (دوشنبه) روی شبکه های اجتماعی قرار گرفته است، تماشاگران برزیلی در اعتراض به دومین تساوی تیم ملی امید کشورشان، با بالابردن پرچم تشکیلات مردمی حشد الشعبی عراق در استادیوم محل این بازی، در حمایت از تیم ملی امید (زیر ۲۳ سال) عراق شعار دادند.

در جریان افتتاحیه بازی های المپیک ریودو ژانیرو نیز تعدادی از اتباع عراقی پرچم تشکیلات مردمی حشد الشعبی را بالای سر بردند و از نیروهای داوطلب مردمی کشورشان در مبارزه با تروریسم اعلام حمایت و همبستگی کردند.

تشکیلات مردمی حشد شعبی با فتوای مرجعیت دینی نجف اشرف در ۲۰۱۴ و پس از یورش داعش به عراق تشکیل شد و ظرف مدت کوتاهی توانست بسیاری از مناطق را از تصرف داعش آزاد کند.

به رغم تلاش برخی کشورها مانند عربستان سعودی برای تروریست جلوه دادن این تشکیلات قانونی و مردمی عراق، اما مردم این کشور در محافل بین المللی از هر فرصتی برای اعلام همبستگی و حمایت از این گروه مردمی مبارزه با تروریسم بهره می برند که آخرین مورد آن المپیک ریودو ژانیرو است که حتی مردم برزیل را نیز به همبستگی با این تشکیلات واداشته است.

فرماندهی تشکیلات مردمی حشد الشعبی پیشتر تیم ملی زیر ۲۳ سال فوتبال عراق را به دلیل صعود به المپیک ریو با اهدای جوائزی مورد تقدیر قرار داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا