اوحدی میانجی‌گری فرانسه در پرونده منا را تکذیب‌کرد

سعید اوحدی با اشاره به سخنان دوشنبه شب خود در گفتگوی ویژه خبری مبنی بر استفاده از ظرفیت های داخلی و بین المللی در پیگیری حقوقی فاجعه منا گفت: وزارت امور خارجه و دادستانی کل کشور جلسات متعددی را برای پیگیری های حقوقی فاجعه منا تشکیل داده اند و در این بین وکلا و نمایندگانی از کشورهای اسلامی، منطقه ای و اروپایی برای دفاع و پیگیری حقوقی این پرونده اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت دستور کار این سازمان را سفر به کشورهای داوطلب برای پیگیری فاجعه منا دانست و گفت: ما وظیفه خود می دانیم که از هر ظرفیتی در هر جای دنیا استفاده کنیم به همین منظور به زودی هیاتی از کارشناسان حقوقی کشورمان عازم فرانسه می شوند تا ببینند آیا امکان استفاده از ظرفیت های حقوقی فرانسه هست یا خیر؟
اوحدی افزود: هیچ وقت و به هیچ وجه و در هیچ مصاحبه ای صحبت از میانجی گری فرانسه یا کشور دیگری میان ایران و عربستان مطرح نشده است، و این موضوع صرفا برداشت غیر صحیحی از صحبت های بنده بوده است که در برخی سایت های خبری مطرح شد.
وی همچنین تاکید کرد: نتیجه گفتگو با وکلا و حقوقدانانی که ادعا کرده اند می توانند از پرونده فاجعه منا دفاع کنند در اولین مراسم بزرگداشت شهدای منا اعلام می کنیم./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا