برانکو به دنبال تداوم صدرنشینی

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال روز پنجشنبه با انجام ۷ دیدار آغاز می‌شود. بعد از مسابقات این هفته لیگ برتر تعطیلی یک‌ ماه لیگ برتر را شاهد هستیم. تیم ملی در ایتالیا اردو می‌زند تا خود را برای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آماده کند. در این هفته ۵ تیم برای صدرنشینی شانس دارند.

نگاهی به دیدارهای این هفته می‌اندازیم:

‌ماشین‌سازی – تراکتورسازی؛ دربی تبریز بدون ورزشگاه!

دربی اول تبریز بین ماشین سازی و گسترش فولاد بدون گل به پایان رسید با این حال اخراج یک بازیکن از ماشین سازی باعث اعتراض مسئولان باشگاه ماشین سازی شد. دربی دوم تبریز حساس‌تر از دربی قبلی است. دو تیم ریشه‌دار و پرهوادار روز پنجشنبه مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند اما ورزشگاه یادگار امام برای این مسابقه مهیا نشده و بلاتکلیفی برای برگزاری  تعیین ورزشگاه بازی هم از نکات قابل توجه است تا لحظه نوشتن این گزارش محل برگزاری این بازی مشخص نبود. مدیران باشگاه ماشین‌سازی بازیکنان خود را در آستانه این دیدار حساس ممنوع المصاحبه کردند و از سوی بازیکنان تراکتورسازی هم شاهد مصاحبه‌‌های زیادی نبودیم. رسول خطیبی زمانی سرمربی تراکتورسازی بوده و اکنون مدعی است که تیم ماشین‌سازی را با بازیکنان بومی آماده مسابقات کرده است. از نظر فنی حضور ادینیوی برزیلی تراکتور می‌تواند ستاره تعیین کننده این بازی باشد اما در آنسوی میدان هم بازیکنانی مثل پیام صادقیان و آندرانیک تیموریان می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. تیموریان سابقه بازی در تراکتورسازی هم دارد. تیم امیر قلعه‌نویی هفته گذشته با یک برد روحیه‌بخش مقابل پیکان آماده دربی شده در حالیکه ماشین‌سازی مقابل صبا متوقف شد. هر دو تیم ۵ امتیاز دارند و در رده سوم و چهارم جدول قرار دارند. برنده این دیدار هم شانس رسیدن به صدر جدول را دارند.

پیکان- استقلال؛ منصوریان مقابل اخراجی‌ها!/ پیکان ماشین خوشبختی آبی‌ها؟

دو شکست در سه بازی و قرار گرفتن روی پله پانزدهم جدول باعث شده که آبی‌ها ضعیف‌ترین شروع لیگ را در ۵۰ سال اخیر داشته باشند. استقلال یکی از ۵ تیمی است که در لیگ شانزدهم هنوز بردی نداشته و شاید به همین خاطر در نظر سنجی برنامه ۹۰ استقلالی‌ها رای به تغییر سرمربی خود دادند! با این حال منصوریان اگر بتواند در این بازی مقابل پیکان پیروز شود شرایط تغییر خواهد کرد. پیکان هفته گذشته ۳ بر یک از تراکتورسازی شکست خورد تا با شرایط نامناسب مقابل استقلال قرار بگیرد از سویی دیگر استقلال هم در عین ناباوری در ورزشگاه آزادی ۲ بر یک مغلوب صنعت نفت آبادان شده است. آبی‌پوشان برای جبران مافات به میدان می‌آیند. منصوریان اگر بتواند پیکان را خوب براند و سه امتیاز بگیرد به وضعیت تیمش در جدول لیگ سامان می‌دهد اما باخت یا حتی تساوی مقابل پیکان وضعیت استقلال را بحرانی‌تر خواهد کرد. رضا افتخاری سرپرست جدید باشگاه استقلال هم نشان داده که مثل منصوریان خوب مصاحبه می‌کند و حرف‌های دلنشینی برای هواداران استقلال بیان می‌کند اما هواداران به جز حرف‌های خوب، برد هم می‌خواهند. مجید جلالی تیمش را قطعا با هدف نباختن به میدان می‌فرستد. استقلال با ۵ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و پیکان هم ۴ گل خورده دارد و بعد از استقلال خط دفاع ضعیفی دارد. روی کاغذ شانس استقلال برای پیروزی بیشتر است اما منصوریان به خوبی می‌داند در صورت غفلت در دیدار با پیکان هم ممکن است مثل دیدار با نفت آبادان غافلگیر شود و امتیاز از دست بدهد. تقابل آرش برهانی، علی حمودی و امیرحسین صادقی سه بازیکن سابق استقلال با علیرضا منصوریان هم در نوع خود قابل توجه است. برهانی کاپیتان استقلال بعد از ۹ سال باید مقابل تیم محبوبش بایستد و اگر در این بازی گلزنی کند شاید از گلی که زده واقعا ناراحت شود!

ذوب آهن – گسترش فولاد؛ بازگشت یحیی

یحیی گل‌محمدی یک بازی از سوی باشگاه ذوب آهن اخراج شد و اکنون دوباره به تیم بازگشته تا همچنان سرمربی تیم باشد ذوب آهن بدون گل‌محمدی هفته گذشته فولاد خوزستان را شکست داد و شاید شوک بازگشت گل‌محمدی باعث شود که دومین برد ذوب آهن در لیگ رقم بخورد.  گسترش فولاد تبریز هفته گذشته با اشتباه مرگبار دروازه‌بان برزیلی‌اش باخت خانگی   مقابل پرسپولیس را متحمل شد. گسترش فولاد هم در لیگ شانزدهم هنوز بردی دشت نکرده ولی بعید است بتواند در اصفهان ۳ امتیاز را بگیرد.

سایپا- پدیده؛ بازی در ورزشگاه سوت و کور!

این بازی احتمالا کم تماشاگرترین دیدار هفته است نارنجی‌پوشان اگرچه تیم خوبی دارند و مربی با تجربه‌ای مثل حسین فرکی آن را هدایت می‌کند اما سایپا همچنان بدون هوادار است و تیم پدیده هم بعید است هواداران دو آتشه زیادی داشته باشد و به همین دلیل این مسابقه در ورزشگاه سوت و کور برگزار می‌شود و بهترین فرصت برای سایپاست تا دومین بردش در لیگ برتر را مقابل دومین تیم مشهدی به دست بیاورد. سایپا هفته گذشته سیاه جامگان را برده بود. پدیده هم در تهران شکست سنگینی از نفت خورد تا برای جبران مافات در این بازی به میدان بیاید.

صنعت نفت آبادان- سپاهان؛ جنگ صدرنشینی در برزیل

آبادان بعد از پیروزی مقابل استقلال به جشن و پایکوبی پرداخت با این حال اگر بازیکنان تیم نفت آبادان همچنان در باد این برد بخوابند امکان دارد در خانه غافلگیر شوند و  امتیاز از  دست بدهند. سپاهان هم در بازی قبلش استقلال خوزستان شکست داد. ویسی خودش اهل خوزستان است و می‌داند که بازی سختی در برزیل ایران پیش رو دارد. قطعا نفتی‌ها در ورزشگاهی پر از تماشاگر از سپاهان میزبانی خواهند کرد و شاید همین تماشاگران پرانرژی نفتی‌ها را به سمت پیروزی سوق بدهند. هم نفت و هم سپاهان شانس صدرنشینی دارند و به همین دلیل حساسیت این بازی بسیار زیاد است.

پرسپولیس- صبای قم؛ شاگردان برانکو به فکر حفظ صدر

پرسپولیس برای حفظ صدرنشینی باید در ورزشگاه آزادی از صبا سه امتیاز بگیرد سرخپوشان هفته گذشته در تبریز  پیروز شدند با این حال شاگردان برانکو هنوز نتوانسته‌اند در ورزشگاه آزادی در لیگ شانزدهم به پیروزی برسند. صبای قم هم با صمد مرفاوی استاد مساوی گرفتن است و سه تساوی پیاپی نشان دهنده آن است که مرفاوی فقط می‌خواهد بازنده نشود تا در تعطیلات بتواند نقاط ضعف تیمش را برطرف کند با این حال بعید است که شاگردان مرفاوی بتوانند مقابل پرسپولیس همچنان روی نوار مساوی گام بردارند. پرسپولیس در این فصل برعکس فصل گذشته دروازه‌اش راحت باز نمی‌شود اما مهاجمانش همچنان بی‌دقت هستند و فرصت‌های گلزنی را به راحتی هدر می‌دهند اگر مهاجمان پرسپولیس در زدن ضربات آخرشان دقت کنند شاید روز سختی در انتظار صبا باشد.

استقلال خوزستان- نفت تهران؛ تقابل یک مربی جوان با دایی

شاگردان علی دایی بعد از برد روحیه بخش مقابل پدیده در این هفته در گرمای اهواز باید به مصاف استقلال خوزستان برود. قهرمان فصل گذشته که هفته گذشته سه امتیاز از دست داد اکنون برای جبران مافات به میدان می‌آید. پورموسوی اولین فصل سرمربیگری خود را تجربه می‌کند اما علی دایی مربی با تجربه‌ای محسوب می‌شود. هر دو تیم ۴ امتیاز دارند اما نفت به خاطر تفاضل گل بهتر در رده ششم و سه پله بالاتر از استقلال خوزستان قرار دارد.

سیاه جامگان- فولاد خوزستان؛ بردی دیگر برای شاگردان کاظمی؟

فولاد آخرین تیم جدول لیگ برتر است که فقط یک امتیاز از پرسپولیس گرفته با این حال نمی‌توان این تیم را مقابل سیاه‌جامگان از پیش بازنده دانست. هرچند برخی از منتقدین از تیم سعداوی اشکالاتی گرفته‌اند اما در هفته سوم نمی‌توان در مورد عملکرد یک مربی اظهار نظر کارشناسانه کرد. سیاه جامگان در این دیدار خانگی به دنبال برد است تا همچنان بتواند خود را درمیانه‌های جدول حفظ کند و فولاد هم به دنبال جدا شدن از انتهای جدول است.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته چهارم به شرح زیر است:

پنج شنبه ۲۱ مرداد ۹۵

پیکان تهران – استقلال تهران – ورزشگاه شهدای شهر قدس ساعت ۱۸:۱۵

رضا کرمانشاهی – علیرضا ایلدروم –حسین طالقانی – علی صفایی – ناظر: محمدعلی فروغی

ذوب آهن اصفهان – گسترش فولاد تبریز – فولاد شهر اصفهان ساعت ۲۰:۱۵

اشکان خورشیدی – علی میرزابیگی – مهدی عالیقدر – روح الله شریفی – ناظر: حسین نجاتی

استقلال خوزستان – نفت تهران – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت ۲۰:۳۰

حسن اکرمی – آرمان اسعدی – یعقوب سخندان – امید سعیدفر – ناظر: خداداد افشاریان

ماشین‌سازی تبریز – تراکتورسازی تبریز – ورزشگاه و ساعت متعاقبأ اعلام خواهد شد

بیژن حیدری – سعید قاسمی – یعقوب حجتی – شاهین حاج بابایی – ناظر: محمود رفیعی

سایپا تهران – پدیده خراسان – ورزشگاه پاس قوامین تهران ساعت ۲۰:۲۰

پیام حیدری – فرزاد بهرامی – علی دودانگه – مهدی سیدعلی – ناظر: بهرام مهرپیما

صنعت نفت آبادان – فولاد مبارکه سپاهان – ورزشگاه تختی – ساعت ۲۰:۳۰

موعود بنیادیفر – محمد عطایی – علی اکبر نوری – یاسر همرنگ – ناظر: حسن کامرانی فر

پرسپولیس  – صبای قم – ورزشگاه آزادی تهران ساعت ۲۰:۳۰

محسن ترکی – بابک داوری – تورج عیوض محمدی – محمدرضا اکبریان – ناظر: زاهد بحرینی

جمعه ۲۲ مرداد ۹۵

سیاه‌جامگان مشهد – فولاد خوزستان – ورزشگاه ثامن مشهد ساعت ۱۸:۵۰

محمد ملکی – حسین رحیمی پور- محمدرضا مدیرروستا – رضا مهدوی – ناظر: علی خسروی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا