تاریخچه همه دیدارهای استقلال و پیکان +جدول

آبی ها با علیرضا منصوریان طی سه هفته ابتدایی رقابت‌ها تنها به ثبت یک امتیاز بسنده کرده اند تا در تقابل با پیکان با استرس فراوان به فکر فرار از شرایط ناگوار موجود باشند.

این دو تیم آخرین بار یکشنبه ۱۹ بهمن ماه سال ۹۳ با یکدیگر در ایستگاه بیستم لیگ چهاردهم روبر شدند که حاصل پیروزی یک بر صفر تیم امیر قلعه نویی برابر پیکانی بود که تا دقیقه ۹۵ با مهدی رحمتی دروازه اش را بسته نگه داشته بود.
پس از آن پیکان راهی دسته اول شد و رحمتی به استقلال برگشت تا امروز شرایط برای دو تیم در پیکار شماره ۲۳ کاملا متفاوت باشد.
علی منصور در فکر انتقام
استقلال طی ۲۲ دیدار قبلی برابر پیکان فقط ۶ مرتبه رنگ شکست را دیده است و در مقابل ۱۲ مرتبه برابر حریف در رقابت های لیگ برتر صاحب پیروزی شده است. قابل تامل اینکه استقلال چهار شکست پی در پی را برابر خودروسازان طی ادوار ششم و هفتم تحمل کرده است. چهار شکستی که سرمربی امروز آبی ها در ثبت آنها سهیم بوده است.
استقلال در بازی رفت لیگ ششم مغلوب ضربه دقیقه ۶۸ مرتضی عزیز محمدی شد در حالی که از دست وحید طالب لو کاری بر نیامد. آبی ها در دیدار برگشت هم مغلوب هنرمندی هافبک پیکان محمد رضا طهماسبی شدند. علی منصور که در دو شکست پی در پی استقلال برابر پیکان حضور داشت در دیدار هفته دوازدم دو تیم(لیگ هفتم) از دقیقه ۶۸ به جای مجتبی جباری وارد زمین شد اما نتوانست مانع شکست ۲-۳ استقلال شود.
در بازی یرگشت منصوریان ۷۸ دقیقه برای تیم فیروز کریمی بازی کرد. حتی تک گل استقلال در روز شکست ۱-۲ برابر پیکان با ضربه دیدنی او به ثبت رسید. با این حال اخراج بیژن کوشکی در دقیقه ۱۰ دیدار با نظر خداداد افشاریان ضربه ای بود که آبی ها قادر به جبرانش نشدند.به این ترتیب چهارمین شکست پی در پی استقلال در لیگ برتر مقابل خودروسازان به ثبت رسید.
شکستن طلسم با آرش
استقلال در بازی رفت لیگ هشتم ظلسم ناکامی های سریالی خود برابر پیکان را با هت تریک آرش برهانی شکست. جالب اینکه امروز برهانی پیراهن تیم رقیب را بر تن کرده و علی رغم آسیب دیدگی تلاش می کند خود را به دیدار پیکان برابر تیم سابقش استقلال برساند.
ذکر این نکته هم در کنار حضور آرش برهانی در اردوی رقیب آبی ها خالی از لطف نخواهد بود که؛ استقلالی ها طی ۲۲ دیدار قبلی خود برابر خودروسازان ۳۸ گل به ثمر رسانده اند و در مقابل ۲۳ مرتبه روی ضربات آنها تسلیم شده اند که این آمار و ارقام خبر از برتری قابل تامل خطوط آتش و دفاعی آبی ها بر حریف دارد.
آخرین باری که پیکان سبقت گرفت
ازآخرین مرتبه ای که پیکان موفق شد استقلال را پشت سر بگذارد ۶ سال و ۸ ماه و ۲ هفته می گذرد.
خودروسازان آخرین مرتبه شنبه هفتم آذرماه سال ۱۳۸۸ موفق شدند با گلهای حمید هدایتی مجید خدابنده لو و سعید دقیقی استقلال را در هفته هفدهم لیگ نهم شکست دهند. آن روز البته امیر حسین صادقی و حسین کاظمی برای آبی ها گلزنی کردند که برای فرارشان از شکست کافی نبود.
حال باید صبر کرد و دید در پیکار شماره ۲۳ دو تیم بالاخره طلسم ناکامی های فصل جاری آبی ها با پیکان سواری شکسته خواهد شد؟ و یا اینکه سرنوشت علی منصور و آبی ها چیز دیگری است؟

تابلو ۲۲ بازی استقلال و پیکان در ادوار لیگ برتر

شماره بازی

لیگ

هفته (رفت)

نتیجه

هفته (برگشت)

نتیجه

نکته ویژه

۱-۲

اول

۱۲

پیکان۱استقلال۳

۲۵

استقلال۱پیکان۰

اولین بازی ۲۹ بهمن۱۳۸۰ برگزار شد

۳-۴

دوم

۸

استقلال۲پیکان۱

۲۱

پیکان۱استقلال۰

اولین برد پیکان۱۶اردیبهشت۸۲

۵-۶

سوم

۱۰

استقلال۲پیکان۲

۲۳

پیکان۱استقلال۱

اولین تساوی۱۹آبان۸۲

۷-۸

چهارم

۱۱

استقلال۲پیکان۱

۲۶

پیکان۰استقلال۱

۹-۱۰

ششم

۱۳

استقلال۰پیکان۱

۲۸

پیکان۲استقلال۱

در هر دو بازی گلر آبی طالب لو بود

۱۱-۱۲

هفتم

۱۲

پیکان۳استقلال۲

۲۹

استقلال۱پیکان۲

دقیقه۱۰بازی دوم کوشکی از استقلال اخراج شد

۱۳-۱۴

هشتم

۱۲

استقلال۳پیکان۲

۲۹

پیکان۱استقلال۱

برهانی هت تریک کرد

۱۵-۱۶

نهم

۱۷

استقلال۲پیکان۳

۳۴

پیکان۱استقلال۱

در برگشت طالب لو گل به خودی زد

۱۷-۱۸

دهم

۵

استقلال۳پیکان۰

۲۲

پیکان۱استقلال۳

۱۹-۲۰

دوازدهم

۷

استقلال۲پیکان۰

۲۴

پیکان۰استقلال۳

۲۱-۲۲

چهاردهم

۵

پیکان۰استقلال۳

۲۰

استقلال۱پیکان۰

گل آخر را دردقیقه۹۵ شهباززاده زد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا