امام جمعه فریدونکنار:

حج امسال با کارشکنی عربستان منتفی شد/ تجربه تلخ برجام برای شناختن چهره خبیث آمریکا کافی است

به گزارش بصیرنیوز به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه فریدونکنار با اشاره به در پیش بودن سالگرد ورود شهدای غواص به کشور، اظهار کرد: شهدای غواص دریادل و خط‌شکن بودند و با روحی بلند و استوار حاضر شدند سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل اما چشم طمع دشمنان این سرزمین و ولایت را کور کنند.

وی افزود: امروز امنیت، آسایش و اقتدار اسلام و کشور را مدیون خون این شهدا و ایستادگی‌ آنها هستیم چرا که در جوانی از هستی خود صرف نظر کردند.

امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن زمان حج، خاطرنشان کرد: براساس آیه‌های قرآن اگر کسی راه حج را بر دیگری ببندد کافر است.

جلالی با بیان اینکه آل‌سعود مانع حج رفتن یمن، سوریه و برخی کشورهای دیگر مانند ایران شده است، گفت: اگر امسال مسئولان کشور نپذیرفتند که حجاج به حج تمتع بروند به دلیل کارشکنی آل سعود بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشت اسرای ایرانی در روز ۲۶ مردادماه، اظهار کرد: رزمندگان آزاده با استقامت خود سختی‌های فراوانی را تحمل کردند اما شادابی معنوی را برای کشور به دست آوردند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه آزادگان در چنگال دژخیمان سرود آزادی جهانیان را سر دادند، گفت: آزادگان در ابتدا از اسارت نفس و باطن خود آزاد شدند و در چنگال دشمن از آرمان و عقیده خود دست برنداشتند.

جلالی در ادامه به کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ اشاره کرد و گفت: کودتای ۲۸ مرداد بار دیگر چهره استکباری آمریکا را نشان داد و به ایرانیان فهماند که نمی‌توان به این کشور اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ نتیجه اعتماد دکتر مصدق به آمریکا بود، خاطرنشان کرد: زمانی که مصدق به قدرت دست یافت رابطه خود را با علما به ویژه آیت‌الله کاشانی کم کرد و زمانیکه جدایی بین رهبرای سیاسی و مذهبی ایجاد شد، بار دیگر آمریکا و انگلیس شرایط را برای بازگشت فراهم کردند.

امام جمعه فریدونکنار در پایان گفت: کودتای نوژه، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران، تحمیل جنگ ۸ ساله، تسلیح داعش، خیانت خان طومان و غیره تنها بخش کوچکی از اعتماد به آمریکا است و تجربه تلخ برجام برای ما کافی است که چهره این کشور استکباری را بهتر بشناسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا