بهداد، هت تریک را کامل می‌کند!؟

عد از شمشیر بازی نوبت به دو و میدانی و حسن تفتیان رسید تا برای نخستین بار در تاریخ به نیمه نهایی ۱۰۰ متر برسد. والیبال هم که سال‌ها منتظر چنین روزهایی بود با راهیابی به جمع هشت تیم برتر بازی‌های المپیک بزرگترین افتخار تاریخ را رقم زد. سه اتفاق تاریخی مهم که البته می‌تواند این اتفاقات تاریخی همچنان ادامه داشته باشد.
شاید ادامه دهنده این راه وزنه‌برداری باشد. رشته‌ای که اگر بهداد بتواند مدال طلا بگیرد برای نخستین بار در تاریخ صاحب سه مدال طلا در یک دوره می‌شود. اتفاقی مهم و استثنایی که تا سال‌ها شاید امکان دستیابی به آن وجود نداشته باشد. بهداد سلیمی وزنه‌بردار فوق سنگین ایران که یک سال پیش با مصدومیتی شدید روبه‌رو شد با پیگیری تمرین‌های خود حالا در شرایطی قرار گرفته است که می‌تواند برای کسب مدال طلای دسته فوق سنگین گزینه اول باشد. اتفاقاتی که در عرصه وزنه‌برداری به دلیل دوپینگ به راه افتاده حسابی سطح مسابقات را بخصوص در سنگین وزن تحت تاثیر قرار داده و شاید الان بهترین فرصت برای بهداد باشد که حتی با آمادگی کمتر نسبت به روزهای اوجش به مدال طلای بازی‌ها دست پیدا کند.

شاید هر ورزشکار دیگری هم جای بهداد بود و با آن مصدومیت شدید روبه‌رو می‌شد الان شانس حضور در این بازی‌ها را به دست نمی‌آورد اما استعداد بهداد و البته برنامه‌ریزی صحیح فدراسیون وزنه‌برداری بهداد را برای این مسابقه آماده کرد. حالا باید دید که او می‌تواند بعد از تحمل این همه سختی از پس رقبای بزرگ و نامی خود بربیاید یا نه؟ وزنه‌بردار اوکراین و لیتوانی شاید از رقبای جدی بهداد باشند اما حتما رقابت اصلی بهداد با حریف گرجستانی خواهد بود. وزنه‌بردار قدرتمندی که با دوپینگی شدن لوچف روس توانست به‌عنوان قهرمانی مسابقات جهانی سال گذشته دست پیدا کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا