بیماران قلبی جوان شده‎اند

ئیس انجمن آترواسکلروز ایران گفت: سن ابتلا به بیماری‌های قلبی در جهان به ۳۰ تا ۳۵ سال کاهش یافته است.

دکتر مسعود قاسمی در نشست خبری هجدهمین کنگره بین المللی نارسایی قلبی افزود: رشد بیماری های قلبی در جهان بی سابقه است و در کشور ما ۴۰ درصد مرگ و میر بیماری های غیرواگیر به علت نارسایی قلبی است.
وی افزود: اگرچه سرطان ها، دیابت و بیماری های ریوی نیز از جمله بیماری های غیرواگیردارند اما دراین بین بیماری های قلبی در کشور ما از هر ۱۰ نفر ۴ نفر را به کام مرگ می برد.

قاسمی ادامه داد: ریسک ابتلای افراد سیگاری به بیماری های قلبی ۵ برابر افراد عادی و مصرف نمک اضافی ریسک ابتلا به نارسایی قلبی را به شدت افزایش داده است.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران به دیابت نوع ۲ اشاره کرد وگفت:درگذشته بیشترافراد سالمند مبتلا به دیابت می شدند اما امروزه دیابت نوع ۲ درجوانان وحتی کودکان نیز مشاهده می شود.

وی ادامه داد:رفع تنگی رگ های گردنی، تعبیه دریچه آئورت بدون جراحی، تکنولوژی ترمیم دریچه میترال بدون جراحی از جدید ترین روش های درمان است که در این کنگره نیز ارائه خواهد شد.

قاسمی اظهار کرد:با توجه به پیشرفت های علمی و پزشکی درکشورمان تمامی روش های درمان و جراحی بیماری های قلبی که درجهان متداول است درایران توسط متخصصان انجام می شود.

وی تاکید کرد:نیاز داریم سطح و روش های علمی به صورت یکنواخت درکشورانجام شود و دراین کنگره سعی می شود تا پزشکان در دور افتاده ترین نقطه کشور تمامی روش ها و تکنیک های جدید درمان و جراحی را آموزش ببینند.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران از مقوله پیشگیری به عنوان اصل مهم نام برد و گفت :سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ بیماری های قلبی و عروقی باید تا ۲۵ درصد کاهش یابد.

قاسمی یادآور شد:ساختار تغذیه نیزایران باید مورد توجه قرار گیرد؛ تغذیه سالم از ابتدای تولد و با فرهنگ سازی درخانواده ها امکان پذیر است. بسیاری از مراکزی که مواد غذایی آماده و تهیه می کنند از روغن های جامد استفاده می کنند؛ اگر ۴ تا ۵بار در هفته ازروغن جامد استفاده شود در دهه دوم و سوم زندگی بیماری قلبی به سراغمان خواهد آمد. /آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا