۵ بازی انحصاری ایکس باکس وان که بهتر است تجربه کنید +عکس

نسل هشتم کنسول‌ها چند سال است که شروع شده و با اینکه اوایل راهش است، با حضور کنسول‌های نئو و اسکورپیو رفته رفته تا دو سه سال دیگر تمام خواهد شد. اما خیلی از شما ممکن است به تازگی کنسول ایکس‌باکس وان را خریداری کرده باشید و برای خرید بازی‌های انحصاری این کنسول دو به شک باشید. یا شاید با برخی از بازی‌های انحصاری این کنسول آشنا نباشید. ما در زومجی سعی کرده‌ایم تا بازی‌های انحصاری این کنسول را معرفی کنیم تا بتوانید طبق سلیقه خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

این لیست بر اساس ترتیب خاصی تهیه نشده است و بازی‌هایی با میانگین نمرات ضعیف و میانگین نمرات خیلی خوب در کنار هم قرار داده شده‌اند.  انتخاب و ارزش خرید آن‌ها تنها به سلیقه شما واگذار می‌شود.
Ryse: Son of Rome
5 بازی انحصاری ایکس باکس وان که بهتر است تجربه کنید +عکس
سازنده:  کرایتک (Crytek)
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۲
سبک: اکشن ماجراجویی، هک اند اسلش
مقاله مرتبط
    بررسی بازی RYSE: Son of Rome
همانند بازی The Order 1886 روی کنسول پلی‌استیشن ۴، بازی Ryse: Son of Rome نیز بسیار ضعیف عمل کرد و در انتهای لیست بازی‌هایی است که برای خرید آن به شما پیشنهاد می‌کنم. اما به هر حال با توجه به قیمت پایین این بازی پس از سه سال، این اثر ارزش یک بار بازی کردن را دارد. در بازی Ryse: Son of Rome در نقش ماریوس ویتوس یکی از ژنرال‌های روم قرار خواهید گرفت و داستان انتقام کشته شدن خانواده‌اش را پیش خواهید برد. نقاط ضعف این بازی از نگاه زومجی، داستان سطحی، مدت زمان کوتاه گیم‌پلی، صداگذاری نسبتا ضعیف و بخش چند نفره کم تنوع بازی بوده است و تنها نقاط قوت آن را گرافیک خیره کننده از نظر فنی و بصری و هم چنین موسیقی قابل قبول آن دانسته است. گیم‌پلی بازی چیز متنوعی را در اختیارتان قرار نمی‌دهد. بیشتر گیم‌پلی تشکیل شده از مبارزات همراه با شمشیر و دکمه‌زنی‌های سریع (QTE) و گاها دستوراتی که به عنوان یک ژنرال باید به سربازانتان بدهید.
بهترین و مثبت‌ترین بخش RYSE گرافیک آن است. اگر بگوییم که کرایتک این بازی را صرفا در جهت نمایش قدرت موتور بازیسازی خود ساخته، حرف بی‌راهی نیست. کرایتک توسط آخرین نسخه موتور بازیسازی خود، کرای‌انجین ۳، توانست در تک‌تک جزییات این بازی چشمان ما را به آن خیره کند. در نسخه ایکس‌باکس وان با اینکه بازی بر روی رزولوشن ۹۰۰p اجرا می‌شود، اما جزییات و بافت‌ها به قدری عالی هستند که ۱۰۸۰p نبودن آن را احساس نخواهید کرد. همچنین با این‌که تعداد شخصیت‌های بازی کم است، اما هر کدام دارای طراحی منحصر به فرد و با جزییات بالا هستند. هرچند بازی از مشکلات انیمیشن‌ها و افت فریم رنج می‌برد اما با گرافیک خیره‌ کننده این بازی، این مسایل به چشمتان نخواهد آمد.  Ryse: Son of Rome را می‌توان جز آن دست بازی‌هایی قرار داد که یک بار تجربه آن می‌تواند لذت بخش باشد و از نظر گرافیکی شما را سیراب کند. هرچند که همان یک‌بار را نیز باید با بالاترین درجه سختی پشت سر بگذارید، وگرنه بازی هیچ‌گونه لذتی به جز گرافیک چشم نواز در بر نخواهد داشت.
Quantum Break
5 بازی انحصاری ایکس باکس وان که بهتر است تجربه کنید +عکس
سازنده: رمدی (Remedy)
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
سبک: اکشن ماجراجویی، سوم شخص تیراندازی
مقاله مرتبط
    بررسی بازی Quantum Break
بازی Quantum Break جدیدترین اثر خالق Max Payne و Alan Wake یعنی رمدی است. این بازی از آن آثاری است که در بین منتقدان و گیمرها یک بازی سلیقه‌ای به شمار می‌روند. عده‌ای آن را جذاب و خوب می‌دانند و عده‌ای آن را خسته کننده و بد. اما به طور کلی، سایت زومجی، روند تکراری، محیط‌ها و طراحی مراحل خسته کننده و گان‌‌پلی ضعیف بازی را بلای جان Quantum Break دانسته است. اما این بازی نقاط قوت بسیار خوبی نیز دارد. داستان و شخصیت پردازی بسیار خوب، کنترل لذت‌بخش زمان، گرافیک عالی و فیزیک خارق‌العاده و در نهایت مدل‌سازی عالی شخصیت‌ها از جمله موارد مثبت این بازی به شمار می‌روند. این بازی همراه با مینی سریال‌های کوتاه عرضه شده است که می‌توانید آن‌ها را به صورت جدا دانلود کنید. اما به راحتی می‌توان گفت اجرای بسیار خوب بازیگران و کیفیت بالای این سریال به روایت داستان بازی بسیار کمک کرده است.
داستان بازی مربوط به دانشمندی است که مشغول به اختراع دستگاه سفر در زمان است. اما هنگامی که قصد داشتند این دستگاه را آزمایش کنند، اتفاقات آن جور که باید پیش نمی‌رود و این افراد تحت تاثیر قدرت زمان قرار می‌گیرند. یکی از آن‌ها به شخصیت منفی و دیگری شخص مثبت را ایفا می‌کند. شما در نقش جک جویس، شخصیت خوب داستان ایفای نقش خواهید کرد و باید جلوی پائول سرین، شخصیت منفی داستان را بگیرید. می‌توان گفت گان‌پلی بازی ضعیف است، اما در نقطه مقابل کنترل زمان به لطف گرافیک فنی بازی به شدت جذاب و عالی کار شده است. توقف زمان، سپر زمان، حرکت در زمان از جمله کارهایی هستند که می‌توان انجام داد. همچنین در انتهای هر مرحله در نقش پائول سرین ایفای نقش خواهید کرد و باید بین دو رویداد پیش رو یکی را انتخاب کنید. زومجی در نقد خود بیان کرده که اگر استودیو رمدی تنوع مراحل بیشتر همراه با یک گان‌پلی درگیر کننده‌تر را در این بازی به ثمر می‌نشاند، Quantum Break  می‌توانست جایگاه بهتری داشته باشد. اما از نظر سینمایی بودن این بازی، گرافیک بصری و فنی، فیزیک، شخصیت پردازی، داستان و بسیاری از نکات دیگر، Quantum Break  اثری است که به بهترین شکل ممکن توانسته آغازگر محو کردن مرزها بین سینما و گیم باشد.
Gears of War: Ultimate Edition
5 بازی انحصاری ایکس باکس وان که بهتر است تجربه کنید +عکس
سازنده:  اپیک (Epic)
ریمستر: کوالیشن
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴
سبک: سوم شخص تیراندازی
مقاله مرتبط
    بررسی بازی Gears of War: Ultimate Edition
سری Gears of War را باید در راس تیراندازی‌های سوم شخص صنعت گیم دانست. گیم‌پلی فوق‌العاده و گرافیک خارق‌العاده مواردی بودند که این سری را در نسل هفتم جزو بهترین‌ها قرار دادند. اما نسخه اول این بازی که در کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ عرضه شد، به خودی خود یک انقلاب در صنعت گیم بود. در سال ۲۰۰۶، این بازی با گرافیک عالی و اتمسفر لذت‌بخش، گیم‌پلی درگیر کننده همراه با المان‌های جدید و شخصیت‌هایی دوست داشتنی از جمله نکاتی بودند که این بازی را بسیار محبوب و مهم کردند. بعد از این که نام تجاری این بازی در تصاحب مایکروسافت درآمد، استودیو کوالیشن مسئول ساخت ادامه این سری شد. اما آن‌ها برای آن که نشان دهند چه چیزی در چنته دارند، نسخه اول این سری را بازسازی کردند.
Gears of War: Ultimate Edition فراتر از یک بازی ریمستر است. وضوح تصویر ۱۰۸۰p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه در بخش تک نفره و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در بخش چند نفره اولین نکات مهم این بازسازی به شمار می‌روند. اما این آخر کار نیست. بلکه کل بازی، ابتدا تا انتهای آن بهبود گرافیکی داشته است و کاملا نسل جدید شده‌اند. بخش داستانی بسیار خوب بازی شما را در نقش یکی از اعضای COG یعنی مارکوس فنیکس قرار می‌دهد. ۱۴ سال پس از حلمه لوکاست‌ها به سیاره سِرا و قتل عام مردم، حال مارکوس و دوستانش قصد دارند تا از شر لوکاست‌ها، این موجودات ترسناک و باهوش از روی زمین خلاص شوند. گیم‌پلی بازی نیز نقطه قوت آن به شمار می‌رود. یک بازی سوم شخص تیراندزی همراه با یک سیستم کاورگیری بی‌نقص که منبع الهام بسیاری از دیگر بازی‌های تیراندازی شد، اسلحه‌های جذاب و طراحی مراحل بسیار خوب از جمله ویژگی‌های این بازی به شمار می‌روند. مهم نیست قبلا این بازی را ۱۰ سال قبل روی ایکس‌باکس ۳۶۰ تجربه کرده باشید یا خیر، چه یک تازه وارد به دنیای ایکس‌باکس باشید و چه این بازی را قبلا انجام داده‌اید، تجربه دوباره Gears of War با نسخه Ultimate Edition هنوز هم حس و حال فراموش نشدنی خواهد داشت.
Sunset Overdrive
5 بازی انحصاری ایکس باکس وان که بهتر است تجربه کنید +عکس
سازنده: انیسامنیاک (Insomniac Games)
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۳
سبک: اکشن ماجراجویی، سوم شخص تیراندازی
مقاله مرتبط
    بررسی بازی Sunset Overdrive
استودیو اینسامنیاک را خوب می‌شناسید. استودیویی که اخیرا با ارائه بازی Ratchet & Clank عالی عمل کرد. اما قبل از انتشار این بازی، آن‌ها روی یک بازی انحصاری به نام Sunset Overdrive کار کردند که شدیدا جذاب و سرگرم کننده است. Sunset Overdrive شما را به دنیایی آخرالزمانی، اما کاملا متفاوت و رنگارنگ می‌برد. تنها ایرادی که از این بازی می‌توان گرفت ماموریت‌هایی است که بعد از چندین ساعت تکراری خواهند شد، اما شوخی‌های بسیار بامزه این بازی که آشپز آن اینسامنیاک بوده است، به خودی خود ارزش بازی را بالا برده است. از نگاه زومجی، گیم‌پلی سریع و پرجنب و جوش، محیط شاد و رنگارنگ و پرجزئیات، صداگذاری جذاب و سیستم مبارزات و اسلحه‌های فوق‌العاده جذاب از جمله نقاط قوت این بازی به شمار می‌روند.
داستان بازی در سال ۲۰۲۷ در شهر سانست شروع می‌شود. جایی که شرکتی به نام فیزکو، نوشابه‎‌های انرژی‌زایی را بین مردم پخش می‌کند و آن‌ها با خوردن این نوشابه‌ها تبدیل به موجوداتی عجیب و غریب می‌شوند. حال شما باید به عنوان یک قهرمان باید به فکر نجات بازمانده‌ها و فرار از شهر باشید. گیم‌پلی این بازی جذاب مربوط به بالا و پایین رفتن از در و دیوار، انجام ماموریت‌ها، استفاده از اسلحه‌های فوق‌العاده جالب و عجیب و کشتن انبوهی از هیولاهای عجیب می‌شود. دیالوگ‌های این بازی به شدت بامزه و دوست داشتنی هستند و حتی گاهی به فیلم‌ها، بازی‌ها و سریال‌های معروف نیز طعنه می‌زند. از نگاه زومجی، باید تیم اینسومنیاک را بابت ترسیم دنیای آخرالزمانی در چنین قالب و فضای شادی تحسین کرد. بازی چند ساعت به معنای واقعی شما را سرگرم خواهد کرد و اگر طرفدار بازی‌های این‌چنینی و با ریتم سریع هستید، به هیچ وجه نباید این بازی را از دست بدهید. در کنار همه‌ی خوبی‌ها و بدی‌ها، با Sunset Overdrive لبخند از روی لبان شما پاک نخواهد شد.
Ori and the Blind Forest
5 بازی انحصاری ایکس باکس وان که بهتر است تجربه کنید +عکس
سازنده: استودیو مون (Moon Studio)
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
سبک: پلتفرمر ماجراجویی
مقاله مرتبط
    بررسی بازی Ori and the Blind Forest
رک بگویم، اُری و جنگل نابینا، زیباترین و دلنشین‌ترین بازی مستقلی است که ارزش آن بیش از بسیاری از بازی‌های پرخرج این دوره و زمانه است. تنها ایراداتی از این بازی توسط منتقدین در هنگام عرضه گرفته شد مربوط به افت فریم‌های کم و برخی مراحل بسیار سخت بازی بود. زومجی نیز در نقد خود به ستایش این بازی پرداخت و نقات قوت زیادی را برای آن نام برد. گیم‌پلی غنی و هیجان‌انگیز همراه با شگفتی‌های خاص این بازی، زیبایی بصری فوق‌العاده و سبک هنری منحصر به فرد، موسیقی اوریجینال و تأثیرگذار بر روند بازی، داستان عمیق و تفکربرانگیز و ارزش تکرار بالا در کنار بسیاری دیگر از برتری‌های این بازی، ارزش این اثر را که بهتر است آن را یک اثر هنری بنامیم بالا برده است.
داستان بازی ماجرای اُری را روایت می‌کند. او که ناگهان در طی اتفاقی نارو، موجودی را که اُری را به فرزندی قبول کرده بود از دست می‌دهد، مجبور می‌شود به تنهایی در جنگل تاریک و خطرناک به ماجراجویی بپردازد. این بازی دو بعدی که گرافیک بصری آن هیچ چیزی از بازی‌های سه بعدی پر خرج کم ندارد، کنترل اُری را در اختیارتان قرار می‌دهد و بیشتر مراحل با پریدن‌ها و استفاده از عناصر مختلف جلو می‌رود. گاهی این مراحل به شدت سخت می‌شوند و باید انقدر عکس‌العمل‌تان بالا باشد تا بتوانید از مراحل عبور کنید. زومجی در نتیجه‌گیری خود «اری و جنگل نابینا» را مجموعه‌ی کاملی می‌داند که سطح انتظارتان را از دیگر بازی‌های مستقل بالا می‌برد و در موارد زیادی هم آن قدر تجربه‌های خاصی ارائه می‌کند که سطح انتظارتتان را به چالش می‌کشد. از نگاه زومجی، Ori and the Blind Forest بازی کاملی است که در همه‌ی ارکان خود موفق شده به چنان جایگاهی برسد که حتی گاهی مخاطب را به تعجب وا می‌دارد. تجربه‌ی شیرین این بازی چیزی نیست که به راحتی بتوانید از آن بگذرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا