کنیز؛ بهترین راه حل برای مجردهای خستۀ عربستان!

ماری از فعالان شیکۀ اجتماعی تویترهشتگی با عنوان “خواستار برقراری مجدد نظام کنیزداری هستیم” ایجاد کرده اند. اگرچه این هشتگ بیشتر با فضای شوخی رو به رو شده اما باعث تعجب نیز شده است. همچنین شماری از کاربران با جدیت به این قضیه پرداخته و قانون ممنوعیت کنیزداری را مصوب از سوی سازمان ملل دانسته و بر این باور بوده اند که اصل بر وجود چنین قانونی است!

کاربری به نام “زید صالح الضبعان” در این باره نوشته است: “کنیزداری، در همه ادیان و ملت ها کار پسندیده ای است که براساس مصوبه سازمان ملل لغو شده است. در ابتدا کنیزداری و برده داری آغاز شد. در ابتدا مجانی کار می کردند. اما امروزه تبدیل به کارمند شده و در مقابل دریافت حقوق کار می کنند”.
کاربر دیگری به نام “المتفائل” در این باره نوشت: “عده ای همسری و کنیزداری انتقاد می کنند. آن ها شیفتۀ روش کشورهای پیشرفته در زمینه تعامل با زنان هستند. آن ها زنان را به کالای قابل فروشی تبدیل کرده اند”.
کاربر دیگری به نام “باستیان” نیز گفت: “کنیزداری بهترین راه حل برای مجردهاست، به ویژه اینکه عربستان یکی از کشورهای دارای درصد بالای تجرد و تأخیر در ازدواج در منطقه است. من هم خواستار این موضوع هستم. به صراحت بگویم ما مجردها خسته شدیم”!
کاربری به نام “بدون زعل” هم با لحنی تمسخرآمیز گفت: “من هم موافق هستم. از یک طرف زمینه ازدواج ما را فراهم نمی کنند و از سوی دیگر ما را از کنیزان محروم می کنند”.
در مقابل، زنان کاربر تویتر به شدت با این موضوع مخالفت کردند و عده ای از آنها در مقابل این درخواست، خواستار آزادی وجود “برده” در جامعه شدند. یک کاربر زن در پاسخ به کاربران مرد گفت: “شما اول مرد باشید بعد خواستار وجود کنیزان شوید”.
کاربر زنی با نام “سندس” هم در این باره گفت: “ما هم خواستار برده داری هستیم. دوست دارم نگهبانی داشته باشم که به جای اینکه بیرون از خانه بیکار بچرخد ظرف ها را برایم بشوید و خانه را تمیز کند”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا