عبدولی: باید میدان را به جوان‌ها داد

سعید عبدولی درباره کسب مدال برنز در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که توانستم به مدال برسم. با وجود اتفاقاتی که در اینجا برایم رخ داد باز هم خدا را شکر می‌کنم که به مدال برنز رسیدم. با قرعه سنگینی روبه‌رو بودم و بدترین قرعه ممکن برایم صورت گرفت. بازنده نبودم و باخت را به من تحمیل کردند. البته توانستم با صحبت‌های مربیان خودم را جمع و جور کنم و در مرحله شانس مجدد با پیروزی مقابل رقبا به برنز برسم.

دارنده مدال طلای جهان افزود: مدال، مدال المپیک است. درست است رنگ مدال خیلی مهم است اما با این حال کسب مدال المپیک به نظرم قابل قبول است. من ۲۶ سال سن دارم و فکر نمی‌کنم تا المپیک بعدی در کشتی بمانم. امکان دارد خداحافظی کنم اما در مجموع راضی‌ام و خدا را شکر می‌کنم.

وی افزود: هرچند کشتی‌گیرانی که در اینجا شرکت کردند تعداد کمی از آن‌ها جوان بودند اما اکثر کشتی‌گیران عنوان‌دار و قدیمی هستند. باید میدان را به جوان‌ها داد. البته هنوز تصمیم قطعی نگرفتم و فعلا نمی‌توانم چیزی بگویم تا ان‌شاءالله شرایط را بسنجم و بعد از بررسی وضعیتم تصمیم نهایی را بگیرم. اول از هر چیز می‌خواهم از محیط کشتی بیرون بروم و جایی بروم که دغدغه‌ای نداشته باشم و بتوانم در کنار خانواده‌ام بهترین تصمیم را بگیرم. به زودی پس از یک مسافرت تصمیمم را می‌گیرم.

عبدولی درباره کشتی‌هایش گفت: در کشتی اول نمی‌خواهم بگویم حق‌خوری شد یا نه اما تا حدودی باورم شده بدشانس‌ترین آدم روی زمین هستم. یک سری مافیا و لابی در ورزش انجام می‌شود و خارجی‌ها با نفوذشان به هدف‌شان می‌رسند که متاسفانه ما این نفوذ را نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از مدال برنز راضی هستی یا خیر گفت: راضی‌ام و خدا را شکر می‌کنم. اگر همین مدال برنز هم نمی‌گرفتم خیلی بدتر می‌شد. البته حق کشتی‌گیر دانمارکی این نبود که مقابل من به پیروزی برسد. خیلی‌ها اعلام کردند داوری‌ها ضعیف و یک طرفه بوده، حتی از من، اخلاقی و کشتی‌گیر مجارستانی به عنوان نمونه‌هایی نام بردند که حق‌شان خورده شده است. کشتی من مقابل حریف صرب در حالی که  ۶ دقیقه مبارزه کردم اما امتیاز را به او دادند چرا که لالوویچ رییس اتحادیه جهانی یک صرب است و دوست داشت هموطنش به مراحل بالاتر برود اما من با غیرت ایرانی تلاش کردم و نگذاشتم که او به پیروزی برسد.

فرنگی‌کار وزن ۷۵ کیلوگرم ایران درباره انتقادات مطرح شده مبنی بر اینکه فرنگی‌کاران ایران به دلیل بدنسازی نامناسب با تحلیل شدید قوای جسمانی مواجه شدند گفت: من که به لحاظ بدنی مشکل خاصی نداشتم و شرایطم عالی بود. اما کشتی در المپیک بسیار متفاوت است و شرایط با مسابقه‌های دیگر بسیار متفاوت است. همین که اسم المپیک می‌آید باعث می‌شود ۳۰ تا ۴۰ درصد نیروی ورزشکار گرفته شود. همه کشتی‌گیران همان کشتی‌گیران لندن بودند و با ۴ سال تجربه بیشتر حضور پیدا کردند و می‌توانستند از آن تجربه استفاده کنند. سوریان تا لحظه آخر ۷ بر صفر جلو بود اما بازنده شد. او به لحاظ فنی و بدنی مشکلی نداشت اما یک لحظه غفلت باعث شد شکست بخورد.

وی در پایان گفت:‌ از همه مردم و کسانی که برای ما دعا کردند تشکر می‌کنم./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا