شهادت ۷هزار یمنی از ابتدای حملات سعودی‌ها تاکنون

به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ نت، وزارت بهداشت یمن در نشستی خبری در صنعا، اعلام کرد که از ابتدای حملات عربستان تاکنون ۷ هزار و ۸۲۷ یمنی به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۶۲۰ نفر کودک و یک هزار و ۱۹۹ نفر زن هستند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که از ابتدای تجاوز سعودی تاکنون، ۱۷ هزار و ۸۴ نفر زخمی شده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۹ نفر کودک و یک هزار و ۸۰۰ نفر زن هستند. همچنین یک هزار و ۶۵۰ نفر نیز بر اثر این حملات، معلول شده ‌اند.

غازی اسماعیل یکی از مسئولان وزارت بهداشت یمن حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به بیمارستان عبس در استان حج را محکوم کرد و گفت: این حمله جنایت دیگری است که ائتلاف متجاوز سعودی بدون هیچ توجیهی علیه کادر پزشکی و زنان و کودکان مرتکب شده است.

وی افزود: این اولین باری نیست که مراکز بهداشتی و خدمات‌رسانی، وحشیانه بمباران می‌شوند، پیش از این نیز ائتلاف متجاوز سعوید یک مدرسه در صعده و یک کارخانه مواد غذایی در صنعا را بمباران کرد.

این مسئول یمنی از جامعه جهانی و سازمانهای حقوق بشری خواست که برای توقف حملات وحشیانه عربستان تلاش کنند.

از سوی دیگر ناصر العرجلی مشاور وزارت بهداشت و تمیم الشامی سخنگوی رسمی این وزارتخانه، گزارشی در خصوص خسارات وارد شده بر بخش سلامت در پی حملات ائتلاف متجاوز سعودی ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، حملات سعودی خسارات زیادی به بیمارستانها و مراکز درمانی وارد ساخته و همچنین این حملات موجب کاهش شدید دارو و امکانات پزشکی شده است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا