کعبی: مطالبه مردم محاکمه متخلفان حقوق‌های نجومی است

یت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت داشتن روحیه انقلابی‌گری از سوی مسئولین گفت: روحیه انقلابی‌گری یعنی حرکت در مسیر تحقق اهداف، وظایف، مأموریت‌ها، سیاست‌ها، برنامه‌ها، احکام پیشرفت و تعالی و تمدن‌سازی نوین اسلامی بر پایه مکتب اهل‌بیت و قانون جمهوری اسلامی ایران تا اینکه حاکمیت دین برقرار شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نظامی متمایز از نظام‌های لیبرال ـ دموکراسی، نظام‌های پادشاهی، استبدادی، اشرافی و بقیه نظام‌های حاکم در جهان است که هدف از آن، اقامه دین، اجرای قوانین اسلام، تحقق نظم اجتماعی بر پایه دین، آبادانی، عدالت، هدایت، کمال و پیشرفت در جهت تحقق انسان تکامل‌یافته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جامعه پیشرفته اسلامی با جامعه توسعه‌یافته غربی متفاوت است، افزود: هر چقدر به سمت اهداف توسعه جهانی حرکت کنیم، از اسلام فاصله گرفته و هر چقدر به سمت اهداف اسلامی گام برمی‌داریم، به انقلابی‌گری و داشتن روحیه انقلابی نزدیک می‌شویم.

کعبی با بیان اینکه روحیه انقلابی‌گری یعنی حرکت در مدار انقلاب بر پایه منشور انقلاب اسلامی، قانون اساسی، مکتب امام و نیز هدایت‌های ولی‌فقیه، گفت: متأسفانه امروز در کشور جریان‌های غرب‌گرا، منفعت‌طلب و انحرافی از انقلاب اسلامی، جریان‌هایی هستند که گاهی با محافظه‌کاری و گاهی با عقب‌گرد، فرسایش و یا انحراف از صراط مستقیم انقلاب در مقابل جریان انقلابی ایران می‌ایستند.

وی گفت: امروز ملت ایران بر پایه علم، پیشرفت، اقتدار، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، اقامه دین، تحقق عدالت فراگیر و رهبری الهی با حضور در صحنه و مقاومت در برابر دشمنان، راه استقلال، آزادی، همبستگی ملی، حرکت به سمت افق ایران ۱۴۰۴ و تمدن نوین اسلامی با هویت اسلامی ـ انقلابی را دنبال می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: هر راهی غیر از این راه محکوم به شکست است، راهی که به آمریکا ختم شود، محدود بوده و نمی‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

هیأت نظارت بر برجام درباره آنچه که در نتیجه توافق هسته ای عاید مردم شده است گزارش دهد

کعبی با اشاره به اینکه برجام نتوانست مشکلات اقتصادی کشور را حل کند، گفت: از همان ابتدا بر اساس ماهیت استکباری کشورهای بزرگ معلوم بود که آمریکا قابل اعتماد نیست، برجامی که یک طرف آن آمریکا و کشورهای خواهان تضعیف انقلاب اسلامی ایران بودند، قابل اعتماد نبود؛ به طوری که نه تنها تورم و مشکلات اقتصادی حل نشد، بلکه امروز رکود هم در کشور حاکم شده است.

وی با بیان اینکه هیچ‌کدام از وعده‌های دولت محقق نشد، تصریح کرد: آمریکا از طریق برجام به دنبال تغییر نظام ایران در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ سال است اما ما باید با هوشمندی، اقتدار و نظام بر پایه توان داخلی حرکت کرده و وعده کاذب بر اساس خوش‌بینی به دشمن را باور نکنیم. نباید تبلیغات نادرست یا دروغ تحویل مردم داده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: هیأت نظارت بر برجام نیز گزارش شفاف از آنچه که در نتیجه توافق هسته ای عاید مردم شده است گزارش دهد.

دولت نمی تواند مسئله فیش های حقوقی را سرهم بندی کند

وی با اشاره به فیش‌های حقوقی نجومی عنوان کرد: فساد اقتصادی باید ریشه‌کن شود، گلوگاه‌های فساد اقتصادی باید بسته شده و خلاءهای قانونی با انسجام و حرکت هماهنگ بین قوا و دستگاه‌های عالی نظام به ویژه نهادهای نظارتی برطرف شود.

کعبی گفت: باید نظام پاسخگویی جلوی فسادهای مالی و اقتصادی را گرفته و از بی‌اعتماد شدن مردم به نظام جلوگیری شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مسئله فیش‌های نجومی حقوقی پایان‌یافتنی نیست، تصریح کرد: دولت می‌خواهد بگوید این مسئله حل شده است اما مطالبه مردم بازگرداندن پول‌های گرفته شده از طریق فیش‌های نجومی به بیت‌المال، محاکمه متخلفان و عزل آنها و نیز ارائه گزارش شفاف از آنچه رخ داده، است.

وی تصریح کرد: دولت نمی‌تواند مسئله فیش‌های حقوقی را سر هم بندی کند./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا