با تاييد وزير ارتباطات ورود حاج قاسم سليماني به يك همايش ممنوع شد!/ گردهمايي انگليسي‌ها در تهران با حضور مسئولين دولت روحاني

در روزهای آینده قرار است همایشی در تهران با حضور وزیر ارتباطات برگزار شود که دولت انگلیس در آن نقش محوری را ایفا و برای آن شرط و شروط تعیین کرده است.
به گزارش صراط، همایش مذکور، “ایران کانکت ۲۰۱۶” نام دارد و در روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریور ماه در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار خواهد شد.  نگاهی به اسامی برگزار کنندگان، سخنرانان و شرایط شرکت در این همایش نتایج عجیبی به دنبال دارد.

میزبانی مشترک این همایش را شرکت  Capacity Media، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت بر عهده دارند و نام نیکولاس هاپتون، کاردار انگلستان در ایران در کنار اسامی محمود واعظی، وزیر ارتباطات و محمد جواد آذری جهرمی، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران به عنوان سخنرانان همایش ذکر شده است.

نکته اول درباره این همایش آن است که با وجود سابقه شرارت و دشمنی های دولت انگلیس علیه ایران و مشکلات به وجود آمده در مسیر روابط دو کشور در سال های گذشته، معلوم نیست چرا برگزاری مهم ترین رویداد در حوزه استراتژیکی چون فناوری اطلاعات با محوریت انگلستان در تهران برنامه ریزی شده است؟!

با تاييد وزير ارتباطات ورود حاج قاسم سليماني به يك همايش ممنوع شد!/ گردهمايي انگليسي‌ها در تهران با حضور مسئولين دولت روحاني

نکته دوم در خصوص شرایط شرکت در این همایش است. دبیرخانه این همایش یک شرکت انگلیسی است که مقرر کرده برای شرکت هر نفر ۱۲۰۰ پوند معادل ۶ میلیون تومان پرداخت شود! هزینه کردن شرکتهای داخلی در این سطح و واریز این مبلغ به جیب بیگانگان با چه منطقی توجیه پذیر است؟

بنا بر گزارش صراط، عمق فاجعه اینجاست که در شرایط شرکت در این همایش ذکر شده است که شرکت برای افراد حقیقی و حقوقی که برابر مقررات بین المللی، اتحادیه اروپا و دولت انگلستان در لیست تحریم قرار گرفته اند به هیچ وجه مجاز نیست!

این بدان معناست که شخصیت هایی مانند سردار جعفری، فرمانده سپاه، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، سردار وحیدی و سردار دهقان، وزرای سابق و فعلی دفاع و … حق شرکت در این همایش را ندارند!

به بیان ساده تر، دشمن قسم خورده نظام جمهوری اسلامی یعنی انگلیس، با فراغ بال در قلب پایتخت کشورمان آن هم با همکاری ویژه دولت تدبیر و امید، همایشی – چه بسا در جهت اهداف اقتصادی و جاسوسی خود – برگزار می کند؛ از طریق آن درآمدزایی کرده و حتی به افرادی که آنها را تحریمی می داند هم اجازه شرکت نمی‌دهد!

هنوز معلوم نیست دولت روحانی چه پاسخی برای این شبهات دارد و اعطای این امتیاز و فرصت بزرگ به دولت متخاصم انگلیس را چگونه توجیه خواهد کرد!/ن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا