فرمانده انتظامی مازندران خبر داد

افزایش ۶۰ درصدی کشف مواد مخدر در مازندران

بصیر، سیدمحمود میرفیضی در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در محل ستاد نیروی انتظامی استان برگزار شد، با بیان اینکه کار خبرنگار ایجاد آرامش برای مردم است، اظهار کرد: دو موضوع روحیه مطالبه‌گری و تنویر افکار عمومی از ویژگی‌های اصحاب رسانه است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار قاصد امین و راوی صدیق جامعه است، افزود: اگر یک خبرنگار بتواند از توانایی خودش در پرداختن به مباحث اجتماعی و فرهنگی استفاده کند، کمک مؤثری به جامعه کرده است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه اطلاع‌رسانی خبرنگاران موجب آگاهی‌بخشی عمومی و تأثیر مأموریت‌های پلیسی در جامعه می‌شود، اضافه کرد: هرچقدر هم پلیس به وظایف خود عمل کند اما همکاری رسانه‌ها نباشد، موجب تحول اجتماعی نمی‌شود.

میرفیضی با تأکید بر عملکرد مشترک پلیس و رسانه برای ایجاد تحول اجتماعی در استان، گفت: ناجا به صورت مستمر با رسانه همکاری دارد و به صورت متقابل انتظار همکاری خبرنگاران را دارد.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه ایجاد امنیت در جامعه بر دوش نیروی انتظامی و رسانه‌ها به صورت مشترک قرار دارد، تصریح کرد: نیروی انتظامی آمادگی لازم برای برگزاری نشست مشترک فصلی با اصحاب رسانه و تشکیل اتاق فکر را دارد.

میرفیضی در پاسخ به خبرنگار بلاغ درباره طرح جمع‌آوری متکدیان خیابانی، خاطرنشان کرد: در این طرح دستگاه‌های مختلف با هم کار می‌کنند، ما ظرفیت حداکثری برای جمع‌آوری ۲۴ ساعته تمام متکدیان را داریم اما مکان نگه‌داری آنان هم باید معین باشد تا این کار صورت گیرد.

وی اولویت‌های درون سازمانی نیروی انتظامی مازندران را به ترتیب مبارزه با موادمخدر، سرقت و برخورد با جرم‌های خشن، رسیدگی به ترافیک، امنیت اجتماعی و اخلاقی و مبارزه با قاچاق و ارتقای کمی و کیفی خدمات انتظامی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه افزایش رضایتمندی در جامعه هدف اصلی ما است، یادآور شد: تربیت مدیران اثربخش، افزایش مهارت نیروها و الگوی رفتاری دینی و معنوی در رضایت‌بخشی اجتماعی اثرگذار است.

میرفیضی در ادامه با اشاره به اینکه در چهار ماهه سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان کالای کشف شده داشتیم، اضافه کرد: در چهار ماهه سال گذشته این میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود.

وی بیان کرد: در طول چندماه اخیر ۱۰ باند قاچاق کالا را متلاشی و نزدیک به ۵۲۸ هزارمترمربع زمین را آزاد کردیم.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه پلیس به دنبال جرم‌انگاری نیست بلکه جرم‌زدایی را اولویت کار خود قرار داده است، اظهار کرد: در همین راستا از ۷۷۰ پرونده که به مراکز مشاوره پلیس ارجاع شد، ۷۳ درصد آن منجر به سازش طرفین شد و در اختیار قوه قضائیه قرار نگرفت.

میرفیضی با بیان اینکه ۶ درصد در کشف وقوع سرقت کاهش داشتیم، گفت: ۸۳ درصد از سرقت‌ها کشف شده است.

وی با اشاره به مشکلات جاده‌ای استان، افزود: درحوزه درون و برون‌شهری به صورت جمعی ۱۶ درصد کاهش تصادفات و ۲۲ درصد کاهش فوت شدگان در چهار ماهه سال جاری داشتیم.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان کشف یک تن موادمخدر که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد با افزایش روبرو بوده است، تصریح کرد: ۷۸ درصد افزایش دستگیرشده‌های حوزه موادمخدر را داشتیم.

میرفیضی بیان کرد: میزان قتل‌های استان نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است که درسال جاری یک مورد هنوز کشف نشد.

وی در پایان نزاع خانوادگی، اعتیاد به موادمخدر و انحرافات اخلاقی را از مهم‌ترین دلایل بروز قتل در مازندران عنوان کرد.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا