بهترین درمان‌های خانگی برای شوره سر

اگر شما هم جزو افرادی هستید که با شوره سر درگیرید، احتمالا با علائم شاخص آن آشنایی دارید: خارش، خشکی پوست سر و پوسته‌های سفید که بر روی لباس‌های تیره قابل مشاهده هستند. این بیماری مزمن پوستی به خاطر خشکی پوست که نوعی حساسیت به محصولات خاص مو بوده و یا قارچ مخمرمانندی به نام مالاسزیا رخ می‌دهد. متخصصان بر این باورند که استفاده از درمان‌های خانگی مانند روغن نارگیل و آسپیرین له‌شده می‌تواند تأثیر مفیدی در کاهش خارش و مبارزه با قارچ‌های ناشی از شوره داشته باشد. در اینجا به چند نمونه از این درمان‌های خانگی می‌پردازیم.

۱.روغن نارگیل
یکی از معروف‌ترین روش‌های درمان طبیعی شوره سر محسوب شده که می‌تواند از شکل‌گیری برخی از انواع قارچ‌ها که منجر به پوسته سر می‌شود پیشگیری کند. برای استفاده از آن می‌توانید مقدار کمی از آن را روی پوست سرتان بمالید و ماساژ دهید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی آن بماند.
۲.سرکه سیب
این سرکه pH بالایی داشته و از طرفی می‌تواند مانع از رشد قارچ‌های ناشی از پوسته سر شود. اما برخلاف روغن نارگیل، نباید به طور مستقیم آن را روی موی خود بریزید. برای استفاده نیمی از این سرکه و نیمی آب را با هم مخلوط کنید تا رقیق شود. بعد آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه روی آن بماند.
۳.آسپیرین
به مانند بسیاری از درمان‌های خانگی بدون نسخه برای شوره سر، آسپیرین حاوی اسید سالیسیلیک است که باعث کاهش پوسته‌ دادن سر خواهد شد. برای استفاده از آن، مقداری آسپیرین را خرد کرده و آن را با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند و بعد آن را روی پوست سرتان بمالید. گزینه دیگر آن است که آسپیرین له‌شده را با شامپویتان مخلوط کنید تا خاصیت ضدشوره آن افزایش یابد.
۴.روغن درخت چای
از دیگر مواد طبیعی ضدالتهاب بوده و برای استفاده از آن می‌توانید چند قطره از آن را به شامپوی عادی خود بیافزایید تا از میزان حساسیت پوست سرتان کم شود./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا