بهترین و بدترین شهرهای جهان برای زندگی

واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست گزارش سالانه خود را از کیفیت زندگی در شهرهای بزرگ جهان منتشر کرده است. در این گزارش ملبورن و دمشق به ترتیب به عنوان بهترین و بدترین شهرهای جهان ارزیابی شده‌اند.
از نظر اکونومیست تهران، که در میان ۱۴۰ شهر مورد بررسی رتبه ۱۲۶ را دارد در پنج سال اخیر بالاترین نرخ بهبود کیفیت زندگی را داشته است.

تهران در سال جاری حدود نیمی از حداکثر امتیاز ممکن را گرفته است. رشد امتیاز تهران در پنج سال اخیر ۵ درصد بوده و امتیاز این شهر به ۵۰.۸ درصد رسیده است.

بدترین شهر برای زندگی، یعنی دمشق، شدیدترین نرخ سقوط کیفیت زندگی را داشته و مطابق برآورد اکونومیست کیفیت زندگی در دمشق ظرف پنج سال اخیر ۲۶.۱ درصد پایین آمده است.

پس از ملبورن، در استرالیا و وین پایتخت اتریش، ونکوور، تورنتو و کلگری، سه شهر کانادا، به عنوان بهترین شهرهای بزرگ جهان برای زندگی ارزیابی شده‌اند.

در انتهای جدول کیفیت زندگی، پس از دمشق، طرابلس در لیبی، لاگوس در نیجریه، داکا در بنگلادش و بندر مورسبی، در پاپوا گینه نو، به عنوان بدترین شهرهای جهان ارزیابی شده‌اند.

اکونومیست در ارزیابی خود از کیفیت شهرهای جهان به ثبات، بهداشت، فرهنگ و محیط زیست، آموزش و زیرساخت‌های شهری پرداخته است.

در گزارش اکونومیست حملات تروریستی به عنوان یک عامل افت کیفیت زندگی در شهرها بوده و متوسط نرخ ثبات در جهان پایین آمده است.

بهترین و بدترین شهرهای جهان برای زندگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا