مناطق آزاد محلی برای ورود جاسوسان انگلیسی تبدیل شده است

سیدمحمد حسینی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با محوریت بررسی مناطق آزاد و با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بنده به عنوان منتقد منطقه آزاد بر این باورم که باید بر اساس رویکرد جهانی ما به این سوال پاسخ دهیم که در مناطق آزاد دنبال چه رویکرد و برنامه‌ای هستیم.

وی با بیان اینکه انگیزه لازم برای شکل‌گیری مناطق آزاد و شرایط بهره‌مندی از مزایای آن باید معلوم و مشخص شود تا بتوان درست و منطقی در این زمینه تصمیم‌گیری کرد، گفت: ما اگر قانون پیچیده اداره مناطق آزاد را مطالعه کنیم به خوبی درمی‌یابیم که این قانون پر از تبصره‌ها و بندهای استثنایی است که نه تنها به توانمندی تولید کمک نمی‌کند بلکه فضای واردات بی‌رویه کالاهای بی‌کیفیت را نیز فراهم کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: جالب است مناطق آزاد کشورمان به محل ورود جاسوسان انگلیسی تبدیل شده است.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر مناطق آزاد کشور به محل واردات پوشاک بی‌کیفیت تبدیل شده و هیچ اشتغال و تجارتی را دراین مناطق شاهد نیستیم به طوری که تعدادی از مناطق آزاد ما به جای تقویت تولید به محلی به عنوان ضد تولید تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی باید تولید شکل گرفته و شاخصه‌های هر منطقه در توسعه صنایع و دیگر شاکله‌های تحول اقتصادی مدنظر قرار گیرد، عنوان کرد: اصلا لزومی ندارد ما در همه جای کشور صنعت پتروشیمی راه بیندازیم و یا در هر منطقه‌ای کارخانه‌های صنعتی و تولیدی راه‌اندازی شود بلکه باید منطقی و درست در این باب تصمیم‌گیری کرد.

حسینی افزود: ما در شرایط کنونی شاهد ورود جاسوسان انگلیسی به مناطق آزاد هستیم که در یک نگاه کلان امنیتی باید در این باب نیز کنترل‌ها و نظارت‌ها انجام شود.

نماینده مردم اراک افزود به درخواست مکرر نمایندگان مبنی بر راه‌اندازی مناطق آزاد در همه استان‌ها و شهرستان‌ها گفت: این امر نیز دلیلی بر ناکارآمدی مناطق آزاد است چرا که کشور را نمی‌توان مناطق آزاد کرد./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا