امید به کسب ۳ مدال تا بامداد شنبه/ زنده

هر سه کشتی خود را با امتیاز عالی شکست داد و به فینال رسید این در حالی است که حسن رحیمی دیگر کشتی‌گیر پرامید ایران در نمایشی غافلگیرکننده مغلوب نمایش حریف ژاپنی شد تا شانس طلا رااز دست بدهد. مهدی خدابخشی تکوندوکای ایران هم امشب ساعت ۲۳:۱۵ در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مهدی بیگی از آذربایجان به میدان خواهد رفت و در صورت پیروزی به جمع ۴ تکواندوکای برتر این رقابت‌ها خواهد رسید.
نتایج ۳ ورزشکار ایرانی در این رقابت‌ها را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید:
شروع توفانی کشتی آزاد با حسن رحیمی
حسن رحیمی کشتی‌گیر وزن ۵۹ کیلوی ایران با ۵ فتیله‌پیچ متوالی حریف ارمنستانی خود مناتس کایان را در یک و نیم دقیقه ضربه کرد. این کشتی‌گیر سرحال ایرانی که از مدعیان وزن خود محسوب می‌شود بعد از زیرگیری غافلگیرانه خود با ۵ فتیله‌پیچ در ۶ ثانیه نسخه حریفش را پیچید تا کشتی آزاد شروعی درخشان در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ داشته باشد. رحیمی این کشتی را با نتیجه ۱۱ بر صفر به سود خود تمام کرد و به دور دوم رفت. همه ما امیدواریم کشتی آزاد در رقابت‌های المپیک ناکامی فرنگی‌کاران را جبران کند.

 

 

خدابخشی هم قدرتمند آغاز کرد
مهدی خدابخشی با امتیاز عالی برابر حریف هندوراسی برنده شد و بین هشت تکواندوکای برتر مسابقات المپیک قرار گرفت. مهدی خدابخشی در ۸۰ کیلو سید اول است و امید طلا که مسیر جالبی هم دارد. او دور دوم احتمالا می خورد به میلاد بیگی خودمان که تابعیت آذربایجان را پذیرفته و قهرمان فعلی اروپاست ، دور سوم برنده استیو لوپز کهنه کار آمریکایی و لوتالو محمد . فینال هم احتمالا با آرون کوک انگلیسی سید دوم مسابقات که البته تغییر تابعیت داده و برای مولداوی بازی می کند روبرو می شود ، به امید طلای سوم.

 

 

سومین پیروزی امروز با حسن یزدانی
حسن یزدانی دلاور وزن ۷۴ کیلوی ایران با امتیاز عالی کشتی هاییتی را شکست داد و به دور بعدی صعود کرد. یزدانی با چهره مصمم در یک دقیقه و ۵ ثانیه حریف ورزیده خود را شکست داد و کار را بدون صرف انرژی زیاد تمام کرد. یزدانی با زیرگیری، بارانداز و ۴ فتیله پیچ بیش از حد لازم امتیاز کسب کرد و در آغوش رسول خادم و رضا لایق تشک را ترک کرد. او در دور بعد با کشتی‌گیر اهل ترکیه مسابقه خواهد داد.

 

 

نمایش فوق‌العاده رحیمی در دومین کشتی
حسن رحیمی در دومین کشتی خود در وزن ۵۷ کیلوگرم با درخششی خیره‌کننده با حملات مکرر لبدوف حریف روس خود را با نتیجه ۶ ـ ۱ مغلوب کرد. رحیمی در این کشتی سخت ۲ امتیاز اول را با بیرون کردن حریف از تشک به دست آورد و سپس با زیرگیری و خاک کردن حریف ۴ امتیاز دیگر به امتیازات خود اضافه کرد. او در صورت پیروزی در کشتی بعدی به فینال المپیک خواهد رفت.

 

یزدانی بی‌نقص پیش می‌رود
حسن یزدانی کشتی خود را مقابل سونر دیمیتراش با نتیجه ۷ بر صفر به سود خود تمام کرد و در جمع ۴ کشتی‌گیر برتر وزن ۷۴ کیلو قرار بگیرد. یزدانی در تمام لحظات کشتی سرپا حمله بود و امتیازهای خود را با زیرگیری‌های بی نقص از حریف خود به دست آورد. او در وقت اول ۵ امتیاز و در وقت دوم ۲ امتیاز از حریف ترک خود گرفت و حالا آماده کشتی با حسنوف نماینده آذربایجان است. یزدانی با آنچه که روی تشک نشان داده از امیدهای اصلی کسب طلا در کاروان ایران به شمار می‌رود.
شکست ناباورانه رحیمی در یک قدمی فینال
حسن رحیمی کشتی‌گیر وزنه ۵۷ کیلوی ایران مقابل حریف ژاپنی خود غافلگیر شد و با نتیجه ۱۰ ـ ۵ نتیجه کشتی را به او واگذار کرد. رحیمی که مدعی اصلی وزن خود محسوب می‌شد در وقت اول کشتی ناباورانه دوبار خاک شد تا در نهایت مغلوب این کشتی‌گیر بد بدن ژاپنی بشود. البته رحیمی از نظر فنی چیزی از هیگوچی کم نداشت اما شاید او را دست کم گرفته بود تا در مهمترین تورنمنت عمرش بازنده شود. رحیمی حالا شانس خود را برای مدال برنز آزمایش خواهد کرد. این نتیجه ای بود که هیچ کس آن را پیش بینی نمی کرد و واقعا حیف بود که رحیمی در این کشتی شکست خورد.

 


یزدانی مثل قند برد!
حسن یزدانی قهرمان جوان کشتی ایران در یک دقیقه و ۴۳ ثانیه حریف قزاق خود را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و به فینال ۷۴ کیلو رسید. او در این کشتی مجموعه‌ای از فنون و زیرگیری‌های سریع و تکنیکی را به نمایش گذاشت و حریف قزاق خود را ضربه کرد تا به مسابقه نهایی ۷۴کیلو برسد. شیوه کشتی یزدانی سرمشقی برای دیگر کشتی‌گیران ایران است. کشتی‌گیری که به داور و آمادگی حریف کاری ندارد و کار خود را می‌کند. او شانس اول طلا در میانه ورزشکاران باقی‌مانده ایران است.

 


* کاروان ایران تا به حال ۵ مدال در المپیک کسب کرده است. ۲ طلا در وزنه برداری، ۲ برنز در کشتی فرنگی و یک برنز در تکواندو امیدواریم این ۳ ورزشکار به این جدول تغییر اساسی بدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا