سیلی مقام روس به دختر ورزشکار ناکام ریو +عکس

بصیر،خانم اینا تراژوکووا کشتی گیر زیر وزن ۶۳ کیلوگرم با اعلام این موضوع گفته است که از مامیاشویلی به علت اینکه وی را هدف تنبیه فیزیکی بویژه در مقابل جمع قرار داده است، شکایت خواهد کرد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز (شنبه) گزارش داد که تراژوکووا با رسانه ای کردن این موضوع جنجالی پس از گذشت دو روز، برخورد قضایی با مامیاشویلی دارنده عنوان استاد ورزش و عناوین مختلف قهرمانی کشتی در دوران شوروی را خواستار شده است.

بنا به اعلام این رسانه، پس از اینکه ورزشکار روس در دیدار رده بندی رقابت های کشتی فرنگی زنان در المپیک برزیل نتوانست مقابل رقیب لهستانی مدال برنز را کسب کند، مامیاشویلی بر اثر خشم و همچنین تحت تاثیر مصرف مشروبات الکلی در برابر دیگران به کشتی گیر ناکام سیلی زده است.

تراژکووا با اعلام این موضوع، گفت که اقدام مامیاشویلی در مقابل حاضران به شدت تحقیر کننده بوده است و پس از بازگشت به مسکو قصد دارد برای اعاده حیثیت و برخورد قانونی شکایت کند.

ورزشکار روسی همچنین خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی مقام های ورزشی شده و ویتالی موتکو وزیر ورزش نیز اعلام کرده است، در دیدار با با کشتی گیر ناکام این مساله را بررسی خواهد کرد.

سیلی مقام روس به دختر ورزشکار ناکام ریو

مامیاشویلی که از سال ۲۰۰۱ رییس فدراسیون ورزش های رزمی روسیه است و در افکار عمومی به عنوان قهرمان ملی و قهرمان ساز بزرگ شناخته می شود، بدون اشاره به گفته های تراژکووا اظهار کرد: ورزشکاری که پا روی تشک کشتی می گذارد باید برای پیروز شدن اراده داشته باشد.

رئیس فدراسیون ورزش های رزمی روسیه که از سال ۲۰۱۵ نیز به عنوان نایب رییس کمیته ملی المپیک این کشور فعالیت می کند، افزود: تراژکووا هیچ تلاش قابل توجهی برای کسب پیروزی نکرد و بی انگیزه در رقابت حاضر شد، به گونه ای که پس از تحمل شکست، خندان از تشک خارج شد.

مامیاشویلی تاکید کرد: باید پیش از مسابقه به ورزشکار هشدار می دادم که روی تشک خیانت نکند و در حالیکه رقیب لهستانی توانایی های کمتری داشت، به سادگی بازی را واگذار کرد و حتی پس از این ناکامی با یک رسانه مصاحبه کرد که سبب خشم من شد.

الکساندر ژوکف رییس کمیته ملی المپیک روسیه نیز اعلام کرده است: مسئولان فدراسیون های ورزشی باید بر رفتارهای خود مسلط باشند و سبب ایجاد مشکل نشوند.

همچنین رسانه های روسی به نقل از فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) نوشتند که در باره سخنان دختر ورزشکار روسی علیه مامیاشویلی تحقیقات لازم انجام خواهد شد.

در پرونده ورزشی مامیاشویلی در رشته کشتی یک مدال طلای المپیک، سه قهرمانی و دو نایب قهرمانی جهان و همچنین سه طلای رقابت های اروپایی دیده می شود و افزون بر این، چندین نشان دولتی از جمله خدمت به میهن و مدال افتخار دریافت کرده که کمتر ورزشکار دوران شوروی به چنین افتخارهایی رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا