رئیس سازمان بسیج مستضعفین؛

جاسوسان آمریکایی اعتراف کرده اند که برای مساجد برنامه ویژه ای دارند/ وظیفه مساجد تربیت نیروهای انقلابی است

بصیر، محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دشمنان در تلاشند ارزش های اصیل مساجد را نابود کنند، اظهار داشت: تربیت مساجد تربیت انسان هایی است که از قدرت های شیطانی نمی ترسند.

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز با حضور در همایش بزرگ روز جهانی مسجد که درحسینیه سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار می شد، اظهار داشت: امروز به جهت گرامیداشت یکی از بزرگترین موهبت های الهی برای بشر جمع شده ایم، برای گرامیداشت موهبت مسجد که خداوند قوانین و سنت های زیادی را برای تعالی و سعادت دنیا و آخرت ما خلق کرده که از جمله مهم ترین آن ها مسجد است.

وی ادامه داد: انسان ها برای تعالی خود نیازمند دو ارتباط مستحکم هستند؛ اول ارتباط با خداوند و آسمان و دوم ارتباط با جامعه و انسان ها که برای تعالی اجتماعی مورد نیاز است.

وی افزود: هر دو این ها از پایه های اصلی سنت های الهی هستند؛ عبادات برای پیوند دادن انسان ها با خداوند در نظرگرفته شده، پیوند با والاترین و گرامی ترین و هر انسانی که عقل داشته باشد، این فرصت را از دست نمی دهد تا به قله کمال متصل شود و کانون این عبادت مساجد هستند.

نقدی در ادامه گفت: خانواده یکی از مهم ترین کانون های تربیتی است که برای استحکام آن آموزه های دینی بسیاری داریم و مساجد هم همه آحاد جامعه را به هم پیوند می دهند و همه اقشار در مساجد مجتمع می شوند و در کلی می توان گفت که مسجد کانون هر دو ارتباط تعالی بخش با خدا و انسان های جامعه است و غیر از این نیز راهی وجود ندارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: محلاتی که مسجد پررونق دارند مشکلات بسیار کمتری دارند و از مشکلات گسترده اجتماعی و خانوادگی این روزها کمتر رنج می برند؛ مسجد پررونق یک مسجد با صفا، امن و تعالی بخش است و به همین دلیل در اهمیت مساجد توصیه ها و احادیث بسیاری آورده شده است.

وی افزود: امام علی(ع)در یکی از این روایات ۸ موهیت را برای کسانی که به مسجد می روند، ذکر کرده است که عبارت اند از: ۱) استفاده از یک برادر دینی در راه خدا ۲) آموختن یک علم تازه ۳)استحکام عقاید ۴) کسب علم و راهنمایی به جهت روشن شدن مسیر زندگی  ۵) رحمت های الهی ۶) شنیدن موعظه هایی که او را از هلاکت نچات می دهد   ۷) ترک گناهان از خوف خدا  ۸) ترک گناهان از روی حیا مردم

وی ادامه داد: در مساجد انسان ها از حال هم خبردار می شوند و بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود و روایات و نقل های زیادی هم در این مورد آورده شده است و به همین دلیل هم دشمنان با مساجد بسیار مشکل دارند و از این کانون های تربیت انسان بدشان می آید.

سردار نصیری خاطرنشان کرد: امروز سالروز آتش زدن مسجد الاقصی بدست صهیونیست های غاصب است و آن ها از مدت ها قبل در حال تلاش برای از پیش رو برداشتن مساجد هستند، زیرا مسجد کانونی است که هویت جامعه اسلامی را حفظ کرده و جامعه اسلامی بخاطر آن سرپا مانده است.

وی تصریح کرد: در همین جنگ ۳۳ روزه و یا سایر جنگ ها دشمن مساجد بسیاری را بمباران نمود و در کشور خودمان هم علیه مساجد توطئه ها و برنامه های زیادی را اجرا می کند؛ دشمنان در کشور ما توانایی بمباران ما مساجد را ندارد اما سعی می کنند تا مساجد را از ارزش های اصیل تهی نمایند که رهبر هم روز گذشته در سخنرانیشان به این موارد اشاره نمودند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: اسناد کاملا معتبری از اعترافات جاسوسان آمریکایی داریم که برای سرد کردن کانون های مساجد برنامه ریزی های بسیاری کرده اند و برای القای عقاید و اهداف خود تلاش زیادی می کنند که با کمک بعضی از نفوذی ها در دستگاه های کشور تا حدودی هم در این اهداف موفق بوده اند.

وی افزود: این یک غلط بسیار فاحش است که ما کانون فعالیت فرهنگی را از دل مساجد بیرون بیاوریم؛ زیرا آن کار فرهنگی که بخواهد بدون هماهنگی با مساجد انجام شود، حتی اگر در ابتدا همسو با مسجد باشد، در ادامه زاویه خواهد گرفت.

محمدرضا نقدی گفت: خدا لعنت کند کسانی را که مدارس ما را از دل مساجد بیرون آوردند؛ در سنت و تاریخ ما مدارس در قلب مساجد بوده اند و اگر این سنت ادامه پیدا می کرد، وضعیتی کاملا متفاوت داشتیم.

وی تصریح کرد: آمده اند و به تقلبد از سبک غربی مدارس را از مساجد بیرون کشیده اند و آثار آن را هم امروزه در ترویج علوم انسانی غربی و آلوده شدن افکار کاملا مشاهده می کنید؛ ای کاش همت داشته باشیم و در برنامه ای دراز مدت یکبار دیگر این دو را به هم پیوند دهیم و مدرسه و مسجد ما یکی باشند.

وی افزود: اگر می خواهیم با آمریکا و استکبار و استعمار مبارزه کنیم، باید جایگاه اجتماعی این مساجد را روز به روز قوی تر کنیم؛ زیرا از همین مساجد هستند که فهمیده ها و باهنرها و رجایی ها بیرون می آیند و این ها هستند که برای استکبار جهانی خطرناک هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان اظهار داشت: تربیت مسجد تربیت انسان هایی است که از قدرت های شیطانی نمی ترسند و از خدا می ترسند ؛ دشمنان نمی خواهند چنین مواردی شکل گیرد؛ بزرگترها و هیئت امنای مساجد باید دقت کنند که پیوند جوانان با مساجد قطع نشود تا سایه این حریم امن الهی همیشه بالای سر جوانان و نوجوانان و نسل جدید این انقلاب باشد و آغوش مسجد همیشه بروی آن ها باز باشد؛ زیرا تا زمانی که جوانان ما در مساجد باشند، جامعه از بسیاری از مشکلات ایمن خواهد بود.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا