مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار

۹۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی فریدونکنار تجهیز می‌شوند

بصیر، محمدرضا ضیائی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: زمین‌های کشاورزی باید مهندسی شود و به این منظور طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا عملیات اجرایی طرح تجهیز و نوسازی ۹۵۰ هکتار از اراضی فریدونکنار را در سال جاری عملیاتی کنیم، تصریح کرد: در ۴۰ سال گذشته تنها ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی در فریدونکنار تجهیز و نوسازی شد اما به تنهایی در این دوره ۹۵۰ هکار را تجهیز می‌کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به اینکه پس از برداشت محصول برنج، اقدام به آغاز عملیات تجهیز می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این عملیات در ۱۰۰ هکتار روستای سوته، ۴۷ هکتار روستای بی‌نمد، ۲۰۰ هکتار برای روستاهای نوائی‌محله و میان محله، ۲۵۰ هکتار در روستای بنه‌کنار و ۱۴۴ هکتار روستای ازباران صورت می‌گیرد.

ضیائی با اشاره به فواید طرح تجهیز در اراضی کشاورزی فریدونکنار، اظهار کرد: اراضی کشاورزی با انجام این طرح شکل‌های مهندسی پیدا می‌کنند و تمامی اراضی به جاده‌های بین مزارع و زهکش متصل می‌شوند.

وی افزود: همچنین ورود مکانیزاسیون به اراضی کشاورزی آسان‌تر صورت می‌گیرد و مدیریت محصول در اختیار کشاورز است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به اینکه باید ۷۰ کیلومتر لاینینگ بتنی کنیم و هنوز سنتی است، تصریح کرد: امسال ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی را در این شهرستان لاینینگ می‌کنیم هر چند بودجه دولتی در این زمینه بسیار ضعیف است و باید اعتبارهای استانی برای شهرهایی مانند فریدونکنار بیش از گذشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در فریدونکنار۶۱ واحد شالیکوبی داریم که ۲۵ واحد آن اصلاح ساختار و نیمه مدرن شده و ۳۶ واحد در این زمینه باقیمانده است، گفت: کشاورزان باید در سامانه بهینه‌یاب ثبت‌نام کنند تا تسهیلات به آنها تعلق گیرد.

ضیائی همچنین از سخنان خود با اشاره به اینکه در دو کشت اول و دوم ۴۶ هزار تن شلتوک در مازندران تولید می‌شود، گفت: فریدونکنار دارای حدود ۶۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی برنج است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا