فرمانده دریابانی استان مازندران خبر داد

نجات جان هزار و ۴۰۰ نفر از دریای خزر

بصیر، هوشنگ حسینی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: با توجه به فصل تابستان و افزایش مسافرت گردشگران و توریست‌ها به استان مازندران، فرماندهی دریابانی این استان با افزایش حضور نیروها در دریا و نوار ساحلی به خدمت رسانی و ایجاد نظم و امنیت گردشگران در شبانه روز می‌پردازد.
وی تصریح کرد: دریابانان مازندرانی علاوه بر تامین امنیت توریست‌ها و گردشگران با گشت‌های هدفمند و حضور مستمر در نقاط حادثه‌خیز موفق شدند از آغاز طرح دریا تاکنون جان هزار و ۴۰۸ تن از مسافران و گردشگران كه در حال غرق شدن در دریای خزر بودند را نجات دهند.
فرمانده دریابانی استان مازندران خاطرنشان کرد:بیش از ۹۰ درصد از این نجات‌یافتگان مرد و کمتر از ۱۰ درصد زن بودند که در خارج از طرح‌های دریا اقدام به شنا کردند.
حسینی با اشاره به اینکه اجرای طرح ساماندهی دریا از مطالبات مردم است، گفت: دریابانان استان مازندران همواره با برخورد قاطع و قانونی با هنجارشكنان در سواحل، امنیت بیشتری را برای مردم در استفاده از مواهب طبیعی به وجود آورند.
وی تاكید کرد: مسافران با حضور در سواحل از طرح‌های دریا استفاده کنند و با شنا نکردن در نقاط حادثه‌خیز جان خود را به خطر نیاندازند.
فرمانده دریابانی استان مازندران تصریح کرد: شناکردن در دریا با استخر بسیار متفاوت است و به دلیل جریان‌های برعکس و شکافنده در نوار ساحلی، دریا می‌تواند به آسانی جان گردشگران را به خطر انداخته و خطر مرگ را برای آنها ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا