تنها راه جلوگیری از درز اطلاعات شخصی افراد در واتس اپ

بصیر،

دو روز پیش ، واتس‌اپ اپلیکیشن پیام رسان محبوب، اعلام کرد که قصد به اشتراک‌گذاری برخی داده‌های کاربران خود، از جمله شماره تلفن همراه با شرکت فیس‌بوک را دارد.

به گفته این شرکت سیاست جدید این دو شرکت، به شما کمک می‌کند که دوستان بیشتری بیابید و همچنین باعث بهبود محصولات و تبلیغات فیسبوک می‌شود و به کسب وکارها یک راه جدید برای پیدا کردن مشتریان بالقوه نشان می‌دهد. با توضیحات شرایط واتس‌اپ، بانک‌ها و خطوط هوایی می‌توانند از شماره تماس شما جهت جلوگیری از پرداخت‌های جعلی و پروازهای تاخیری استفاده کنند.

با این وجود واتس‌اپ قول داده است که داده‌ها و شماره تماس‌های افراد را به بازاریابان نمی‌فروشد، ولی به هر حال، این ایده شماره تماس شما را در اختیار انبوهی از برندها قرار می‌دهد. اما شما هنوز هم شانس این را دارید که از به اشتراک‌گذاری شماره تماستان توسط واتس‌اپ جلوگیری کنید.

براساس توضیحات فیسبوک، دو راه دارید: اولین راه این است که از پذیرش شرایط خدمات واتس‌اپ اجتناب کنید. یعنی به جای موافقت کورکورانه شرایط واتس‌اپ، گزینه ادامه مطلب را کلیک کنید و در پایین شرایط، تیک گزینه زیر را بردارید:

Share my WhatsApp account information with Facebook

راه دوم، اگر قبلا شرایط را پذیرفته‌اید نگران نباشید. شما هنوز سی روز وقت دارید که انتخاب کنید. به منو تنظیمات بروید و وارد حساب خود بشوید. از آن جا شما می‌توانید تیک گزینه زیر را بردارید:

Share my account info

با استفاده از این کار می توانید از به اشتراک‌گذاری داده‌های خود با فیسبوک جلوگیری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا