در ششمین روز از هفته دولت؛

طرح مرغداری گوشتی ۶۴ هزارتنی در فریدونکنار افتتاح شد

بصیر، در ششمین روز از هفته دولت و با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار، جان‌الله عبدی مدیرکل روستائی و شوراها، حسین منفردی سرپرست فرمانداری فریدونکنار، علیرضا عطائی‌نژاد معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران و مسئولان ادارات و نهادهای فریدونکنار، طرح مرغداری گوشتی ۶۴ هزارتنی در فریدونکنار افتتاح شد.
حسین منفردی سرپرست فرمانداری فریدونکنار در این آئین، اظهار کرد: با وجود مشکلات فراوانی که در فریدونکنار وجود داشت این سرمایه‌گذار ریسک را پذیرفت و با اعتبار خود اقدام به سرمایه‌گذاری کرد.
وی با بیان اینکه ساخت مرغداری و تولید در این شهرستان، خدمت به استان و کشور است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بانک کشاورزی فریدونکنار اعتبار استانی نداشت با همکاری با این سرمایه‌گذار برای ساخت این مرغداری گامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشتند.
محمدرضا ضیائی مدیرجهاد کشاورزی فریدونکنار در این آئین اظهار کرد: طرح مرغداری گوشتی ۶۴ هزارتنی در روستای بزرگ بیشه‌محله در زمینی به مساحت ۱۶ هزار مترمربع و ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا ساخته شد.
وی با بیان اینکه شاخص پروانه این طرح سیستم پرورشی مداربسته در دو طبقه، با سیستم آب‌خوری نیپل و سیستم دانخوری بشقابی است، تصریح کرد: تعداد دوره پرورش به صورت میانگین ۴٫۵ دوره در سال است.
مدیرجهاد کشاورزی فریدونکنار با بیان اینکه میزان جوجه‌ریزی این مرغداری ۲۸۵ هزار قطعه در سال است، گفت: میزان تولید کود در این مرغداری ۵۳۰ تن در سال است.
ضیائی با اشاره به اینکه در این مرغداری ۴ سالن فعال است، اظهار کرد: از ۶ هزار و ۵۹۰ مترمربع زیربنای این طرح ۵ هزار و ۳۵۵ مترمربع برای ۴ سالن و هزار و ۲۳۵ مترمربع تاسیسات جانبی در نظر گرفته شد.
کرم رمضانی سرمایه‌گذار طرح مرغداری گوشتی ۶۴ هزار تنی در این آئین، اظهار کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی همانطوری که رهبری بارها فرمودند باید تولید رونق بگیرد تا اشغالزایی افزایش یابد، از دو سال گذشته با همکاری فرمانداری و بانک کشاورزی این شهرستان آغاز به ساخت این مرغداری کردیم.
وی با بیان اینکه این مجموعه حدود ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا دارد، تصریح کرد: در این مرغداری به صورت هزار و ۲۰۰ تن سالانه گوشت سفید تولید می‌شود.
سرمایه‌گذار طرح مرغداری گوشتی ۶۴ هزار تنی فریدونکنار با اشاره به اینکه در کشورهای صنعتی ۹۵ درصد مردم در بخش تولید و ۵ درصد در بخش خدمات فعالیت می‌کنند، گفت: این آمار در کشور برخلاف آمارهای کشورهای صنعتی است و به همین دلیل بر خود وظیفه دانستم تا با هزینه شخصی و ۲٫۵ میلیارد تومانی خود برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کنم.
وی در پایان افزود: در راستای انجام این طرح ۴ نفر به نام‌های مجید پاکرو از صنایع مرغداری تات، حبیبی در برق صنعتی، حسین‌پور از بانک کشاورزی و قربانی به دلیل ساخت و ساز این مجموعه به صورت ویژه با ما همکاری داشتند که از آنها تشکر می‌کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا