با حضور مدیرکل امور روستائی و شوراهای مازندران؛

طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری روستاهای جزین و کلاگرسرا به پایان رسید

بصیر، با حضور مدیرکل امور روستائی و شوراهای مازندران، حسین منفردی سرپرست فرمانداری فریدونکنار، مسئولان ادارات و نهادها و مردم روستای جزین طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری روستاهای جزین و کلاگرسرا به پایان رسید.
محمدرضا ضیائی مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار در این آئین با اشاره به اینکه اراضی روستاهای جزین و کلاگرسرا این شهرستان را تجهیز، نوسازی و یکپارچه کردیم، گفت: سازمان جهاد کشاورزی مازندران کارفرمایی این طرح را برعهده داشت.
وی با بیان اینکه پیمانکار این طرح شرکت مشاور آب و خاک دلتا بود، تصریح کرد: ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مبلغ هزینه برآورد طرح بود که از طریق اعتبارات ملی تامین شد.
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به مشخصات فنی این طرح، اظهار کرد: مساحت این طرح ۴۸ هکتار و ۵۰۰ مترمربع بوده است که ۵ هزار متر جاده ساخته شد.
ضیائی با بیان اینکه طول زهکش‌های این طرح ۴ هزار و ۵۰۰ متر بوده است، خاطرنشان کرد: طول کانال‌های آب‌بر احداث شده ۶ هزار متر بود و ۵۴ کشاورز از این طرح بهره‌برداری کردند.
وی درباره هدف این طرح نیز گفت: مدیریت آسان مزرعه، مصرف بهینه آب و افزایش راندمان مزرعه از مهم‌ترین اهداف این طرح بوده است.
علی نیکزاد عضو شورای اسلامی روستای جزین نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: این طرح یکپارچه‌سازی روستای جزین و کلاگرسرا به مساحت حدود ۵۰ هکتار بود که ۲۰ هکتار به روستای کلاگرسار و ۳۰ هکتار به روستای جزین مربوط می‌شد.
وی تصریح کرد: از دی ماه سال ۹۴ آغاز شد و خردادماه امسال به کشاورزان تحویل داده شد که از لحاظ آبرسانی و جاده مزارع مشکل بیش از ۹۰ درصد کشاورزان برطرف شد.
عضو شورای اسلامی روستای جزین افزود: به دنبال مکانیزه‌تر کردن این طرح هستیم و این امر با لاینینگ بالادست صورت می‌گیرد تا ادامه طرح به مشکل برنخوریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا