جيش الاسلام: بعيد نيست با اسرائيل صلح كنيم

بصیر،

شكست پي‌در‌پي تكفيري‌ها از نيروهاي مقاومت سبب نزديكي هرچه بيشتر گروه‌هاي تروريستي به رژيم صهيونيستي شده است. سخنگوي گروه تروريستي جيش‌الاسلام با بيان اينكه صلح با اسرائيل بعيد نيست، مدعي شد كه حزب‌الله يك تهديد عليه آينده ملت سوريه است.
هرچه جنگ سوريه طولاني‌تر مي‌شود ابعاد جديدي از همكاري تروريست‌ها با رژيم صهيونيستي برملا مي‌شود. تروريست‌هاي تكفيري سوريه كه در راستاي تأمين اهداف صهيونيستي گام برمي‌دارند و بارها اخباري از همكاري آنها با اسرائيل منتشر شده است اين بار از صلح با رژيم صهيونيستي سخن مي‌گويند.

در تماس جديد ميان گروه‌هاي تروريستي در سوريه و شخصيت‌هاي اسرائيلي، «انجمن تفكر منطقه‌اي اسرائيل» گفت‌وگويي با «اسلام علوش» سخنگوي «جيش‌الاسلام» در سوريه انجام داده و علوش در اين مصاحبه صلح با رژيم صهيونيستي را بعيد ندانسته است. علوش در اين مصاحبه كه روز دوشنبه منتشر شد، اعلام كرد: «توافق صلح با اسرائيل بعيد نيست و اين موضوع به نهادهاي دولتي سوريه پس از پيروزي كودتا بستگي دارد؛ نظام جديد، تصميم مردم سوريه درباره توافق صلح با اسرائيل را مصادره نخواهد كرد.» ادعاي توافق صلح با اسرائيل توسط تكفيري‌ها در شرايطي است كه پيش از اين نيز رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي از روابط اين رژيم با تروريست‌ها در سوريه پرده برداشته بودند؛ اخيراً شبكه دوم اسرائيل اعلام كرد شمار تروريست‌هايي كه توسط رژيم صهيونيستي درمان شده‌اند، از سال ۲۰۱۱ تاكنون به بيش از ۲هزار و ۱۰۰ نفر رسيده است.

يك مقام نظامي بلندپايه رژيم صهيونيستي سال گذشته در گفت‌وگو با پايگاه صهيونيستي واللا گفته بود: «هدف اصلي تل‌آويو از ارائه كمك‌هاي پزشكي و درماني به افراد مسلح (تروريست‌هاي در حال جنگ در سوريه) تبديل آنها به سفيران اسرائيل پس از بازگشت به سوريه است.» علوش در ادامه مصاحبه خود در پاسخ به اين سؤال كه آيا معتقد است جنگ در سوريه مي‌تواند با مذاكرات تمام شود، گفت: «ما در اين باره خوش‌بين نيستيم.» ادعاي علوش درحالي است كه مذاكرات صلح سوريه به خاطر كارشكني حاميان تروريست‌ها به خصوص عربستان سعودي به شكست منجر شده است كه واكنش تند استفان دي‌ميستورا، نماينده سازمان ملل در امور سوريه را در پي داشته است.

موضع‌گيري عليه حزب‌الله
مقابله با محور مقاومت يكي از اهداف مشترك تكفيري‌ها و اسرائيل است و سخنگوي جيش‌الاسلام هم اين مسئله را تأييد مي‌كند. سخنگوي جيش‌الاسلام در اين گفت‌وگو، درباره موضع اين گروه در خصوص حزب‌الله نيز اظهار خوش‌بيني نكرد و مدعي شد: «حزب‌الله يك تهديد عليه آينده ملت سوريه است؛ حزب‌الله يك گروه مخالف آزادي است كه ملت سوريه به آن چشم دوخته‌اند و ما آماده نيستيم كه اجازه دهيم سلاح به دست اين جنبش برسد.»

رژيم صهيونيستي دشمن درجه يك حزب‌الله است كه در يك دهه گذشته شكست‌هاي سنگيني را از اين گروه متحمل شده است و بحران سوريه سبب شده تا صهيونيست‌ها و تكفيري‌ها در مقابل حزب‌الله در يك جبهه قرار گيرند.

جيش‌الاسلام از گروه‌هاي تحت‌الحمايت عربستان در سوريه است كه محل اصلي فعاليت آن در شرق دمشق است اما در ديگر نقاط سوريه نيز نيرو دارد. گروه جيش‌الاسلام توسط روسيه و سوريه در ليست گروه‌هاي تروريستي قرار گرفته است اما عربستان و امريكا اين گروه را جزو معارضان ميانه‌رو مي‌دانند و بر اين باورند كه آنها بايد در چارچوب مذاكرات ژنو حضور داشته باشند.  اسلام علوش در ادامه سخنان خود منكر رفتار بسيار خشونت‌آميز و استبدادي جيش‌الاسلام عليه مخالفانش و نيز شكنجه و بازداشت بدون محاكمه شد و حتي ادعا كرد اين جنبش به مخالفانش اجازه تظاهرات مي‌دهد.

در ماه‌هاي اخير اخبار زيادي از همكاري گروه‌هاي تكفيري با اسرائيل منتشر شده است. يك عضو ارشد گروه موسوم به «ارتش آزاد سوريه» نيز پيشتر در مصاحبه‌اي با پايگاه صهيونيستي تايمز اسرائيل گفته بود كه اين گروه براي بركنار كردن «بشار اسد» رئيس‌جمهور سوريه، آماده است با اسرائيل همكاري كند، مشروط بر اينكه اين همكاري‌ها محرمانه باقي بماند.  يك انديشمند صهيونيستي اخيراً در گزارشي در روزنامه صهيونيستي جروزالم‌پست در ارتباط با موضع رژيم صهيونيستي با تكفيري‌ها در سوريه نوشت: «محتاط‌گري‌هاي اسرائيل در پنج سال اخير موجب شده است كه از ورود جنگ سوريه به داخل اسرائيل از بلندي‌هاي جولان جلوگيري شود. دستاورد اين مهم نيز از همكاري‌هاي درست و مناسب با شورشيان شبه‌نظامي در آن‌طرف مرزها در سوريه به‌دست آمده است و از اين نظر بايد گفت «اسرائيل سياست درستي را اتخاذ كرده است.» همچنين منابع رسانه‌اي، سه ماه پيش در گزارشي اعلام كردند كه رژيم صهيونيستي در راستاي افزايش ارتباطات خود با تروريست‌هاي سوريه، اقدام به ايجاد يگان ارتباط در بلندي‌هاي جولان اشغالي مي‌كند. تروريست‌ها بارها از بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل خواسته‌اند تا از طريق حمله به مواضع ارتش سوريه در بلندي‌هاي جولان و با گشودن جبهه جديد در سوريه فشارها را به دولت دمشق تشديد كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا