همزمان با سالروز مقابله با تروریسم/جمهوری اسلامی ایران قربانی بزرگ تروریسم؛

شیوه‌های نوین برای آسیب کشور به‌کار گرفته می‌شود/لزوم هوشیاری مردم و مسئولان برای خنثی‌سازی اقدام‌های دشمنان

بصیر، سردبیر سیاسی بصیرنیوز: رضا سیفایی

ابتدای دهه پیروزی انقلاب اسلامی یادآور خاطرات تلخی برای مردم ایران بوده است، در آن سال‌ها مردم ایران بسیاری از رهبران خدوم و انقلابی خود را از دست داده اند، این رهبران از سوی گروهک‌های تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل آمده و بعضی از آنها هم به مقام جانبازی نائل گشته اند.
شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، مطهری ، قرنی و غیره از مهم‌ترین شهدای ترور در کشور بوده اند، همچنین رهبری نیز از جانبازان این ترورها بوده که از آن دوران به یادگار مانده اند.
بسیاری از گروهک های تروریستی که به مبارزه علنی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخته‌اند یک طرز فکر مشخصی را دنبال می کردند و آن هم شهادت رهبران برجسته فکری و عقیدتی نظام بوده است تا در آینده نظام جمهوری اسلامی با خلا رهبری و افراد متفکر مواجه شود.
با هوشیاری رهبران نظام برای تامین امنیت مسئولان نظام و انجام کارهای اطلاعاتی برای جلوگیری از اقدام‌های بیشتر برای ترور رهبران دیگر در عمل این گروهک ها با بن بست رو به رو شده و آغاز به ترورهای کور و بی هدف از میان مردم عادی کردند که نتیجه آن شهادت ۱۷ هزار نفر از هموطنان عزیز در این زمینه است.
مهم‌ترین گروه فعال در میان این گروهک‌ها سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بوده است، این گروهک که در ابتدای مبارزه، مشی اسلامی را جزء ایدئولوژی خود قرار داده بود همزمان با دستگیری و قتل رهبران ابتدایی خود در سال ۵۴ دچار التقاط فکری شده و از مشی اسلامی دور شدند و تفکرات سوسیالیستی را همراه با تفسیرهای غلط اسلامی جایگزین ایدئولوژی اولیه خود قرار داد.
این تغییر ایدئولوژی برای این سازمان بسیار گران تمام شد به نوعی که از یک سازمان مدافع مردم و طرفدار آزادی خلق به یک سازمانی برعلیه مردم و دستگاه کشتار آنها تبدیل شده و در عمل محبوبیت و مقبولیت خود را از دست داده و مجبور شد به دامان یکی از خون‌ریزترین رهبران مرتجع عرب که همان صدام بود پناهنده شوند.
رژیم صدام هم نهایت بهره‌برداری را از این مزدوران وطن فروش انجام داد و از آنها هم مردم ایران و هم مردم عراق برای سرکوب قیام شعبانیه استفاده کرد، این مزدوری منافقین برای صدام موجب نفرت بیش از اندازه آنها در میان مردم عراق شد که تا به امروز هم ادامه داشته و موجب اخراج آنها را از خاک عراق فراهم کرده است.
با تضعیف شدن این گروه و از هم پاشیدن آنها سازمان‌های اطلاعاتی دنیا دست به تعریف گروه‌ها و افراد جدیدی زده اند تا همان اهداف را که اخلال در امنیت کشور و جلوگیری از پیشرفت آن است دنبال کنند، گروه‌هایی همچون جندالله در شرق و پژاک در غرب از مهم‌ترین آنها است.
این گروه‌ها به اقداماتی همچون ترور دانشمندان هسته‌ای، ترور سربازان مرزبان کشور، ترور قضات و معتمدان اهل سنت در کردستان و سیستان و بلوچستان و غیره از دیگر موارد ددمنشی دشمنان این مرز وبوم است.
همچنین همزمان با پیشرفت علم و تکنولوژی ماهیت ترورها در کشور هم پیچیده تر شده و در سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی دنیا نیز وارد گود شده اند تا بتوانند خود به نظام جمهوری اسلامی ایران صدماتی وارد کنند.
امروز ترورهای دیگری جایگزین ترورهای فیزیکی گذشته نیز شده است. حملات سایبری به تاسیسات هسته‌ای و آلوده کردن تاسیسات پتروشیمی کشور که روزهای گذشته سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور به آن اشاره داشته‌اند و همچنین ترورهای بیولوژیکی از دیگر موارد ترورهای پنهانی است که توسط سازمان های اطلاعاتی بیگانه انجام می‌گیرد.
در حال حاضر نیز گروهک‌های تروریستی- تکفیری حاضر در منطقه با نفوذ در کشور تلاش می‌کنند تا با انجام عملیات‌های انتحاری و شهادت هموطنان عزیز سایه شوم ناامنی و ترور را در کشور گسترش دهند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است مورد هجوم خود قرار دهند.
به طور قطع در طول سال‌های آینده نه تنها میزان این ترورها کمتر نمی‌شود بلکه پیچیده‌تر و سخت‌تر نیز خواهد بود. برای مقابله با این ترورها باید مسئولان کشور هوشیاری های خود را افزایش داده و با روش‌های نوین ترور و خرابکاری اشنا شوند تا هرچه بیشتر خسارت های حاصله از این ترورها کمتر گشته و قبل از انجام هر کار خرابکارانه‌ای عوامل انجام دهنده آن به سرعت دستگیر گردند.
مردم عزیز کشور نیز به مانند فرمایش حضرت امام(ره) که می فرمود «همه باید جزء اجزا سازمان اطلاعاتی کشور باشند» کوچکترین تحرکات و اقدامات مخل امنیت کشور را به نهادهای اطلاعاتی- امنیتی کشور گزارش داده تا پیش از انجام هر کاری عوامل آن دستگیر و مجازات شوند.
این اقدام در طول ماه‌های گذشته با همکاری مردم و مسئولان سازمانهای اطلاعاتی – امنیتی در کشور به وجود آمد و تعدادی از عوامل انتحاری به همراه تجهیزات آنها کشف و خنثی شد که جای قدردانی از هوشیاری مردم عزیز دارد.
امیدواریم با افزایش این هوشیاری اقدامات رذیلانه این گروهک‌ها در نطفه خفه شده و با تجربیات کسب شده در طول سال‌های گذشته قبل از انجام هر کاری این اقدامات خنثی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا