تصویب استقلال کمیته ملی پارالمپیک از المپیک

بصیر،این طرح با اکثریت آرا در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رای آورد و در مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته خواهد. در صورت تصویب نهایی این موضوع، عملا با مستقل شدن کمیته‌ ملی پارالمپیک از المپیک، در آینده این کمیته‌ می‌تواند شرایط بهتری از نظر اعتباری پیدا کند. قطعا این کار  به صورت یک کار زیر بنایی برای سال‌های آینده پارالمپیک باقی خواهد ماند.

وی ادامه‌ داد:  اگر این مساله به زودی اتفاق بیفتد در جهت رشد ورزش قهرمانی و همگانی ورزش معلولان تاثیر بسزایی خواهد داشت. بنابراین جا دارد از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس که به سرعت این مساله را ترغیب کردند، تشکر کنم. من امیدوارم تا زمانی که ورزشکاران در ریو هستند این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد و ما خبر نشاط آوری را در ریو بشنویم.

خسروی وفا در ادامه خاطر نشان کرد: در حال‌ حاضر اعتبارات ما در دل کمیته ملی المپیک نهفته است و این اعتبارات کافی به نظر نمی رسد. ما اگر بخواهیم برنامه‌های خود را برای بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی و پارالمپیک ۲۰۲۰ منسجم‌تر پیش ببریم این استقلال نقطه عطفی خواهد بود برای رشد ورزش معلولان در ۱۰ سال آینده.  من امیدوارم هر چه‌ سریع‌تر این مساله اتفاق بیفتد تا ما بتوانیم از یک ردیف بودجه مستقل برخوردار شویم.

رییس کمیته ملی پارالمپیک در پایان خاطر نشان کرد: کمیته ملی المپیک همیشه در زمینه اعتبارات ما را کمک کرده، اما ظرف یکی، دو سال اخیر  اعتباراتی که به موقع باید به دست ما از سوی کمیته ملی المپیک می‌رسید، کوتاهی شده است. بدون شک اگر از بودجه مستقلی برخوردار شویم، بر مبنای آن می‌توانیم برنامه‌ریزی مستقلی را برای تیم‌های خود تنظیم کنیم/آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا