روسیه محروم از پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸

بصیر،کمیته پارالمپیک روسیه در نامه سرگشاده ای اعلام کرده است که نسبت به اقدام کمیته بین المللی پارالمپیک شکایت کرده است.

روزنامه ایزوستیا در این باره نوشته است: خانم ریما باتالووا معاون کمیته ملی المپیک روسیه ضمن مشابه خواندن شرایط کنونی با تعلیق عضویت در کمیته پارالمپیک، اعلام کرد، این شرایط بدین معنی است که ورزشکاران روسی نمی توانند در رقابت های بین المللی سال آینده برای کسب سهمیه بازی های زمستانی های پیونگ یانگ ۲۰۱۸ شرکت کنند.
وی افزوده است که شکایت روسیه تا کسب نتیجه نهایی پیگیری خواهد شد و این کشور برای رسیدن به هدف بازگشت ورزشکاران پارالمپیکی خود به رقابت ها تلاش می کند.
دادگاه داوری ورزشی (CAS) هفته گذشته با رد فرجام خواهی روسیه، تصمیم کمیته بین المللی پارالمپیک مبنی بر محرومیت کامل ورزشکاران این کشور با اتهام استفاده گسترده از داروهای نیروزا در ورزش این کشور از حضور در رقابت های ریو ۲۰۱۶ را که هفته آینده در برزیل آغاز می شود، تائید کرد.
رییس جمهوری روسیه محرومیت های اعلام شده علیه ورزشکاران این کشور بویژه منع کامل از حضور در رقابت های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را نشانه غلبه سیاست بر ورزش و یک رسوایی خواند.
ولادیمیر پوتین با اشاره به اینکه در برخی کشورها سیاست بر اصول ورزش و المپیک غلبه دارد، این تصمیم را به عنوان یک رسوایی مورد انتقاد قرار داد.
دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه نیز با تاکید بر اینکه محرومیت کامل ورزشکاران پارالمپیکی این کشور «بی شرمانه» است گفته، برخی مقام های بلندپایه کمیته بین المللی پارالمپیک به حذف رقیبان قدرتمند از میدان مسابقه ها تمایل دارند.
روسیه افزون بر محرومیت کامل پارالمپیکی اعلام شده، در المپیک ریو ۲۰۱۶ نیز که روز یکشنبه پایان یافت، بیش از ۱۰۰ ورزشکار محروم شده دوپینگی داشت که از جمله شامل تیم های مدال آور دو و میدانی زنان و مردان و وزنه برداری نیز می شد.
براساس نتایج تحقیقات وادا که چندی پیش انتشار یافت، روسیه با ۱۴۸ مورد تایید شده نقض مقررات برای سال ۲۰۱۴ در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با ۱۲۳ و هند با ۹۶ مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا