انوشیروانی: برخی انتقادها از روی حسادت بود

بصیر،

سجاد انوشیروانی درباره برنامه‌های تیم ملی وزنه‌برداری تا بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ بیان کرد: من دو هفته زمان خواستم تا برنامه دو ساله خود را ارائه کنم. البته باید از شورای عالی فنی و رییس فدراسیون تشکر کنم که به من دوباره اعتماد کردند اما در مورد برنامه‌ها بعد از ارائه آن صبحت خواهم کرد. اما شعار فدراسیون پشتوانه‌سازی است از این رو در تیم بزرگسالان بیشتر نفرات رده امید و جوانان را مورد توجه قرار می‌دهیم تا تیم ملی پوست‌اندازی کند و در سال‌های آینده با نیروهای جوان با قدرت در میادین حاضر شویم .

او در پاسخ به این پرسش که از نفرات قدیمی هم استفاده می‌شود، گفت: بلی. کسانی که تمرین کنند و شرایط ایده‌آل را داشته باشند از همه استفاده خواهیم کرد . تلاش خود را می‌کنیم که از تمام پتانسیل وزنه‌برداری برای کمک به تیم ملی استفاده شود.

انوشیروانی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به نحوه وزنه گرفتن او تصریح کرد:  ما کارمان را در المپیک نشان دادیم اما برای برخی‌ها باورش سخت بوده که سجاد انوشیروانی، فدراسیون  و تیم ملی چنین نتیجه‌ای بگیرند، بنابراین صحبت‌هایی که می‌کنند از روی حسادت است. حتی افرادی که ما را حمایت می کردند و می‌خواستند ارتقا پیدا کنیم نیز صحبت‌هایی می‌کنند که نشان از حسادت دارد و دلسوز وزنه‌برداری نیستند.

او در مورد نحوه انتخاب وزنه‌ها برای سلیمی تاکید کرد: استراتژی ما رسیدن به مدال طلا بود . سلیمی در یک ضرب کار بزرگی انجام داد و یک کیلوگرم رکورد جهان را جابجا کرد. در دوضرب نیز برنامه به این شکل بود که وزنه هایی انتخاب کنیم که حریف  در تسخیر خودمان باشد و به وزنه‌های بالا فکر نکند. اگر حرکت اول سلیمی قبول می‌شد، تاکتیکی که داشتیم جواب می‌داد اما همه چیز دست به دست هم داد که بهداد سلیمی مدال نگیرد  و نخواستند این اتفاق بیفتد این را با تمام وجود حس کردم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که از عملکرد کدام وزنه‌بردار راضی نبوده است، گفت: از علی هاشمی انتظار بالاتری داشتم. راحت می‌توانست در المپیک مدال بگیرد اما با اشتباهات فردی که داشت این موضوع محقق نشد. براری  و بقیه وزنه‌برداران خوب بودند و نسبت به شرایط کم کاری نکردند.

انوشیروانی در مورد اینکه نباید به آن شکل به هیات ژوری اعتراض می‌شد تا اکنون احتمال محرومیت ایران وجود نداشته باشد، تصریح کرد: ما اعتراض نامتعارفی نکردیم و اعتراض کردن حق طبیعی ما بود. مطمئن باشید اگر فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تصمیمی بگیرد که در راستای محرومیت ایران باشد، ناعادلانه است.

او درباره انتخاب دستیاران خود نیز گفت: هنوز گزینه‌ای ندارم اما به آن نیز فکر خواهم کرد. دستیارانم داخلی خواهند بود و کسانی انتخاب می‌شوند که از لحاظ علمی  و تجربی بالا باشند.

سرمربی تیم ملی درمورد اضافه شدن سعید علی حسینی به اردوی تیم ملی نیز بیان کرد: من از او خبری ندارم و فکر کنم محرومیتش بعد از مسابقات جهانی ۲۰۱۷به پایان برسد. اگر شرایطش خوب باشد از او استفاده خواهیم کرد./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا