سخنی با نامزد شکست‌خورده انتخابات مجلس در بابلسر و فریدونکنار

جناب هاشم‌ورزی! دقیقا «از کوزه همان برون تراود که در اوست!»

بصیر، چندی پیش خبری مبنی بر درخواست علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از وزیر دادگستری برای پاسخ به دلیل اعدام‌های سال ۶۷ منافقین رسانه‌ای شد. این درخواست عجیب که پس از موج رسانه‌ای شبکه‌های بیگانه مطرح شد، اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی را درپی داشت.

تعدادی از نمایندگان مجلس دهم در حرکتی انقلابی با امضای نامه‌ای خواستار برخورد هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با علی مطهری شدند.

ولی‌الله نانواکناری نماینده بابلسر و فریندوکنار که در انتخابات اخیر نامزد اصولگرایان در این حوزه انتخاباتی بوده و با خط و مشی اعتدالی پا به این عرصه گذاشته نیز یکی از امضاکنندگان این نامه بوده است.

پس از رسانه‌ای شدن این نامه، جریان سیاسی تندرو دست به کار شدند تا چهره این سردار دفاع مقدس را خدشه‌دار کنند.

یکی از کانال‌های خبری که در شبکه اجتماعی تلگرام فعالیت می‌کند و بارها و بارها دلدادگی خود را به سران فتنه اثبات و در انتخابات اخیر تمام قد از سید ابراهیم هاشم‌ورزی تنها نامزد اصلا‌ح‌طلب حوزه انتخاباتی بابلسر و فریدونکنار حمایت کرده است، با انتشار مطلبی از وی آورده است:

نامه سرگشاده برای نماینده شهرستان بابلسر و فریدونکنار پیرامون موضع اخیر ایشان در امضای نامه‌ای علیه نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر علی مطهری

«جناب آقای ولی‌الله نانواکناری

نماینده محترم شهرستان بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی

با سلام

از کوزه همان برون تراود که در اوست

در پناه حضرت سبحان باشید

سید ابراهیم (رضوان) هاشم ورزی

نهم شهریورماه نود و پنج»

اما لازم است در این مجال چند نکته به جناب هاشم‌ورزی یادآوری شود.

به نظر شما با سازمانی که علاوه بر اقدام نظامی علیه انقلاب، در جنگ تحمیلی به سوی دشمن رفته و صدها خیانت را در جریان دفاع مقدس در پرونده خود دارد و در دوران دفاع مقدس آن گونه کشور را از نظر نظامی با چالش جدی روبرو ساخته بود و بیش از ۷۰ هزار نفر را ترور کرد، باید چگونه رفتار می‌شد؟

اقدامی که توسط حضرت امام آن روز صورت گرفت نظیر همان اقدامی بود که پیامبر اسلام(ص) با بنی قریضه انجام داد، البته بنی قریضه مسلمان‌ها را نکشتند، با مسلمانان متحد بودند اما به مشرکین پیغام دادند اگر شما بیایید ما هم از پشت به مسلمانان حمله می‌کنیم. پیامبر به خاطر پیمان شکنی نظامی، سرانشان را اعدام کرد.

در حادثه سال ۶۷  نظیر این اتفاق در حال وقوع بود که حضرت امام آن حکم را صادر کرد و یا در جای دیگر فرمودند که اگر کسی عالماً و عامداً به جبهه جنگ ضربه جبران‌ناپذیری بزند مجازاتش اعدام است.

اما در خصوص نحوه  اجرای آن حکم تاریخی؛ همان طور که می‌دانید بین امام خمینی و آیت‌الله منتظری در خصوص اعدام‌های سال ۶۷ از نظر فقهی اختلاف نظر جدی وجود داشت و این موضوع برای هیأتی که قرار بود حکم را اجرا کنند و همه آن‌ها به جز یک نفر روحانی بوده و جایگاه فقهی آقای منتظری را بخوبی می‌شناختند ممکن بود صدور این حکم در اذهان آنها تشکیکی ایجاد کند و دست آنها را برای اجرای این حکم تاریخی بلغزاند. به گونه‌ای که امام با درایت حتی این لغزش ذهنی را پیش‌بینی و در انتهای حکم خود به آن توجه کرده بود ” …. رحم بر محاربین ساده‌اندیشی است، قاطعیت اسلام در برابر دشمنان خدا از اصول تردید ناپذیر نظام اسلامی است، امیدوارم با خشم و کینه انقلابی خود نسبت به دشمنان اسلام رضایت خداوند متعال را جلب نمایید، آقایانی که تشخیص موضوع به عهده آنان است وسوسه و شک و تردید نکنند و سعی کنند اشداء علی الکفار باشند. تردید در مسائل قضایی اسلام انقلابی نادیده گرفتن خون پاک و مطهر شهدا است ”

در پایان جناب هاشم‌ورزی باید بدانند که خط فکری ایشان و جریان سیاسی متبوعشان جایگاهی در حوزه انتخاباتی بابلسر و فریدونکنار ندارد که اگر این چنین نبود قطعا در انتخابات اخیر بیشتر از ۸ هزار رای کسب می‌کردند و این‌چنین شکست نمی‌خوردند.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا