نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس:

کمبود آب در فریدونکنار و بابلسر نسبت به شهرهای دیگر مازندران بیشتر است/ کاهش عرض رودخانه‌های بابلسر و فریدونکنار از ۱۵ به ۱۰ متر

بصیر، ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با بصیرنیوز، اظهار کرد: مازندران یکی از استان‌های پرباران کشور است و به‌علت نبود سدهای مناسب توانایی جمع‌آوری بارش‌های باران وجود ندارد و همین امر موجب مشکلاتی برای تامین آب کشاورزان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل کمبود آب در شهرهای فریدونکنار و بابلسر نسبت به شهرهای دیگر مازندران بیشتر است و در برخی مواقع با تانکر، آب این مناطق تامین می‌شود.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی اصلی کشاورزان این منطقه عدم لایروبی مناسب در رودخانه‌هایی است که آب را در دسترس کشاورزان قرار می‌هند.

نانواکناری گفت: در حالی که برخی از رودخانه‌ها در فریدونکنار و بابلسر تا عرض ۱۵ متر می‌رسیدند به علت عدم لایروبی به ۱۰ متر کاهش پیدا کردند و اگر لایروبی مناسب صورت گیرد زمانی که این منطقه دچار سیل می‌شود این آب به راحتی از رودخانه‌ها عبور کرده و راهی دریا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: لایروبی هم می‌تواند زهکشی و هم زمانی که در پایین دست سدها بسته می‌شود کشاورزان می‌توانند با پمپ‌های آبی که در اختیار دارند آب مناسب را خارج کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا