به مناسبت هفته ایثار و شهادت در فریدونکنار؛

فریدونکنار پیشقراول در حرکات انقلابی/ اثبات قدرشناسی مردم فریدونکنار از شهدا با برگزاری ۱۲۰ یادواره در سال

بصیر، همه ساله با نزدیک شدن برگزاری مراسم یادواره شهدای شهرستان هفته ای به نام هفته ایثار و شهادت در سطح شهرستان شکل گرفته است که جای تشکر و قدردانی از مسئولان برگزار کننده این برنامه دارد.

این هفته یادآور رشادت‌ها‌ی رزمندگان غیور و جان برکف این شهرستان و صبوری‌های خانواده آنها است که در کل کشور شاخص و استثنایی است.

در این هفته با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و سیاسی، تلاش می‌شود تا بخشی از این دلیرمردی‌های مردم شهید پرور شهرستان فریدونکنار برای نسل‌های بعدی بازگو شده تا آنها با تاریخچه شهر خود و مقاومت آن آشنا شوند.

این شهرستان با تقدیم ۳۵۲ شهید، حدود ۷۰۰ جانباز و ۴۳ ازاده نقش پررنگی در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی داشتند.

امسال اما برگزاری این مراسم رنگ و بوی دیگر به خود می‌گیرد، حضور دو شهید مدافع حرم از این شهرستان به همراه ۱۰‌ها جانباز و رزمنده در جبهه‌های مقاومت برگ زرین دیگری بر دفتر دلیرمردی‌های مردم این شهرستان گشوده است.

شهدای شهرستان فریدونکنار را باید از شاخص‌ترین و مخلص‌ترین نیروهای حاضر در جبهه‌ها دانست که با جان و دل در راه استحکام آرمان‌های انقلاب اسلامی از خود جانفشانی نشان دادند و با تقدیم خون خود شجره طیبه انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

سردار شهید حاج حسین بصیر به عنوان گل سرسبد شهدای استان مازندران از افتخارهای این مردم شهید پرور است که می‌تواند در عرصه‌های اخلاق و مردمداری الگویی برای نسل های آینده معرفی شود.

استقامت خانوداه‌های شهدای فریدونکنار هم پس از سال‌ها دوری و فراق از فرزندان خود درس عبرت دیگری است که باید بازگو شود، وفاداری و ثابت قدم بودن در تمامی عرصه‌های اسلام و انقلاب از مهم‌ترین ویژگی‌های خانواده‌های شهدا در فریدونکنار است.

همچنین قدرشناسی مردم این شهرستان از اسطوره‌های مقاومت و ایثار از دیگر جلوه‌های درخشان ماندگاری فریدونکنار است. برگزاری ۱۲۰ یاددواره سالانه شهدا در سطح شهرستان فریدونکنار نشان از قدرشناسی و فهم فراوان مردم این شهرستان در سپاسگزاری از شهدا دارد.

حضور در مراسم تشییع پیکر غواص شهید مسلم رسولی کناری، برگزاری مراسم یاددواره خودجوش از سوی مردم این شهرستان برای شهید مدافع حرم علی عابدینی، تشییع پیکر مطهر سردار شهید محمد شالیکار که خود اسوه و نمونه کامل یک سرباز واقعی برای آرمان‌های اسلام وانقلاب است در طول سال گذشته موجب خشنودی دوستداران انقلاب اسلامی و یاس بدخواهان آن شد.

امیدواریم در طول این هفته با معرفی سرداران و شهدای شهرستان در زمینه‌های مختلف ادای دین به این قهرمانان صورت پذیرفته و کشور خود را از گزند هر نوع تجاوز و بدخواهی مصون داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا