مصباحی‌مقدم:فاسقان به دنبال تخریب آیت‌الله مصباح‌یزدی هستند

بصیر،

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم امروز در گفت‌وگوی با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در واکنش به تحریف سخنانش، از این اقدام به‌عنوان شیطنت خبرنگاری یاد کرد.

وی با بیان اینکه اخیراً چند مصاحبه با رسانه‌ها داشته‌ام، گفت: طی روزهای اخیر نشست خبری نیز به‌عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با حضور جمعی از اصحاب رسانه داشتم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ضمن تقدیر از عملکرد شایسته برخی از رسانه‌های حاضر در این نشست عنوان کرد: متأسفانه مطالب مطرح شده از سوی بنده در این نشست خبری توسط برخی از رسانه‌های حاضر در این نشست و مصاحبه‌ای که با روزنامه امید ایرانیان داشتم به‌گونه‌ای منعکس شده است که شیطنت خبرنگاران در انعکاس این مطالب به وضوح رؤیت می‌شود.

وی ادامه داد: تیتر معمولاً بر اساس علم رسانه و حرفه خبرنگاری باید مهم‌ترین پیام خبر و مصاحبه را منتقل کند اما تیترهایی که در این رسانه‌ها انتخاب شده با وجود اینکه پیام اصلی این گفت‌و‌گو و نشست را انتقال دهد، نبود و نوعی القای خلاف را به مخاطب می‌رساند.

مصباحی‌مقدم بیان داشت: جا دارد در این فرصت تأکید کنم که بنده احترام ویژه‌ای برای مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی و همچنین آیت‌الله مصباح یزدی قائل هستم.

وی گفت: این دو بزرگوار، بزرگان ما بوده و هستند، متأسفانه برخی از رسانه‌ها به‌گونه‌ای تیتر می‌زنند که گویا بنده خواسته‌ام به این عزیزان توهین و بی‌حرمتی کنم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: نکته‌ای که از نظر قرآن و شرعی در این ارتباط باید به آن توجه کرد این است که اگر خبری را انسان موثق به آدم منتقل کند باید پذیرفت و به آن ترتیب اثر گذاشت اما اگر خبری را فرد غیرموثق و فاسق منتقل کند باید انسان در آن تأمل کرده و بررسی کرده و ترتیب اثر ندهد.

مصباحی‌مقدم خاطرنشان کرد: وظیفه خبرنگار جز امانت‌داری و صداقت در نقل اخبار و در نقل گفت‌وگوها نیست اما متأسفانه برخی‌ها امانت‌داری نمی‌کنند و صداقت به خرج نمی‌دهند و تیترهای جنجالی می‌زنند.

*تشریح شیطنت‌های خبرنگاری در ارتباط با صحبت‌های سخنگوی جامعه روحانیت مبارز

وی در ارتباط با تحریف سخنانش در نشست خبری و مصاحبه‌های اخیرش در برخی از رسانه‌ها عنوان کرد: خبرنگار از بنده سؤالی کرد و من پاسخ سؤال آن‌ها را آن‌گونه که آن‌ها انتظار داشتند ندادم اما این خبرنگاران همان صحبت‌هایی که خودشان می‌خواستند از سوی بنده تیتر کردند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: یکی از این خبرنگاران از بنده سؤال کرد «آیا جامعه روحانیت از روحانی عبور کرده است؟» من پاسخ دادم هنوز در این باره تصمیمی نگرفتیم و هنوز مذاکره و گفت‌وگوهای ما در ارتباط با کاندیداها به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: خبرنگاری سؤال دیگری از بنده پرسید و عنوان کرد «جامعه روحانیت مبارز اگر روحانی و یک غیرروحانی با هم رقابت کنند، ترجیح را به کدام می‌دهد؟» من پاسخ دادم زمان مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی هم ما این را بحث کردیم آنجا جمع‌بندی این بود که روحانی برای ما ترجیح دارد، عجیب است خبرنگار مذکور خبر را این‌گونه مطرح کرده است که «روحانی در انتخابات برای ما ترجیح دارد».

مصباحی‌مقدم گفت: خبرنگار مذکور در انعکاس صحبت بنده، مطالب را به‌گونه‌ای منتشر کرده است که به مخاطب القا می‌کند که بنده در مورد رئیس جمهور صحبت می‌کنم در حالی که سؤال چیز دیگری بوده و پاسخ بنده نیز چیز دیگری بوده است.

وی ادامه داد: خبرنگاری نیز در ارتباط با آیت‌الله مصباح‌یزدی سؤال کرد که «جامعه روحانیت مبارز آیا در این دوره بنا دارد که با آیت‌الله مصباح‌یزدی همکاری کند و یا از همکاری ایشان استفاده کند؟» بنده پاسخ روشنی دادم و گفتم ایشان برای انتخابات عضو جامعه مدرسین به حساب می‌آیند و با جامعه مدرسین همکاری خواهیم کرد و در خصوص آیت‌الله مصباح تاکنون نه پیامی از سوی ایشان برای ما آمده است و نه از ناحیه ما پیامی برای همکاری به سوی ایشان رفته است اما تیتری که این خبرنگار زده این است که «مصباحی مقدم اظهار کرد: ما با آقای مصباح همکاری نخواهیم کرد».

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: این‌ها تیترهای خلاف واقع است و در عین حال موهن است.

وی ادامه داد: این روش انعکاس صحبت‌های بنده در ارتباط با صحبت‌هایم در مورد مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی در برخی از رسانه‌ها طی روزهای اخیر صدق می‌کند.

مصباحی‌مقدم در پایان تصریح کرد: انتظار بنده از خوانندگان این مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری این است با توجه به سابقه‌ای که از من و دیدگاه‌های بنده دارند، اگر اخبار و گزارش‌های این‌گونه آمد و تیترهای جنجالی داشت، بلافاصله ترتیب اثر ندهند و قضاوت نکنند، بلکه خود خبر را مطالعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا