لغو آزمون استخدامی ۱۹شهریور

بصیر،

جمشید انصاری، در مورد وضعیت سازمان امور اداری و استخدامی کشور، اظهار داشت: به لحاظ انتزاع دو بخش سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی، باید روند خود را طی کند که پیش از این برخی معاونت‌ها در یک سازمان ادغام شده بود. مثلاً معاونت حقوقی، مجلس، پشتیبانی، مالی،‌ تدارک، روابط عمومی و دفتر ریاست ادغام شده بود که تفکیک اینها نیاز به زمان دارد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، در مورد لایحه دائمی شدن و اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری و موضوع نظام هماهنگ پرداخت‌ها،‌ اظهار داشت: لایحه قبل از تشکیل سازمان امور اداری و استخدامی به دولت ارائه شده است و جلسات مختلفی در کمیسیون اجتماعی و دولت الکترونیک داشته و آنچه در کمیسیون نهایی شده، در اختیار دولت است.

وی ادامه داد: جمع‌بندی آخر در دولت انجام خواهد شد و پس از تصویب به مجلس ارسال می‌شود.

معاون رئیس جمهور در مورد برنامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای عدم تکرار موضوع فیش‌های حقوقی و نجومی، عنوان کرد: دولت در این باره تصمیم‌گیری کرده و سقف حقوق‌ها را برای دستگاه‌های حاکمیتی و بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی تعیین کرد. قبلاً نیز آنچه در مورد فیش‌های حقوقی عمل شده یک بخش قابل توجه بر اساس اختیارات قانونی بوده، اما معمولاً از سقف این اختیارات استفاده شد که اکنون محدود شده است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، افزود: پیش‌بینی‌هایی در مورد حقوق‌ در ضوابط اجرایی بودجه و شورای حقوق و دستمزد انجام داده است.

انصاری در مورد اینکه گفته شده هلال‌احمر نیز از مصوبه دولت تبعیت نمی‌کند، تصریح کرد: اطلاعی از این موضوع ندارم و از شما می‌شنوم، معمولاً وقتی مصوبات دولت ابلاغ می‌شود، همه موظف هستند تبعیت کنند، اگر این طور باشد، تخلفات گزارش شده و رسیدگی می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه دستگاهی باید تخلفات را رسیدگی و گزارش دهد، گفت: وقتی قانون را برای مردم می‌نویسیم، فرض بر این است که قانون اجرا می‌شود و دستگاه‌هایی بر اجرای قانون نظارت می‌کنند که اگر تخلفی مشاهده شد، به دستگاه‌ها گزارش می‌دهند.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که قانون تا پیش از این بوده، اما نظارتی صورت نگرفت، بیان داشت: دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات، ذی‌حسابان وزارت اقتصاد در دستگاه‌ها، سازمان بازرسی کل کشور و مدیریت دستگاه‌ها وظیفه نظارت دارند و باید نظارت کنند.

انصاری در مورد وضعیت استخدام‌های دولتی عنوان کرد: استخدام بلاتکلیف در دستگاه‌ها وجود ندارد. مجوز استخدام به آموزش و پرورش داده شد و باید فرآیند اداری آن طی شود. تقسیم‌بندی مناطق و رشته‌ها زمان بر بوده و روال آن طی می‌شود و طبق زمان بندی استخدام‌ها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام ۱۹ هزار و ۴۰۰ متقاضی انجام شده است،‌ گفت: قرار بود آزمون این استخدام‌ها ۱۹ شهریور ماه باشد، اما تصمیم بر این شد که با آزمون فرهنگیان برگزار شود. این استخدام‌ها برای همه دستگاه‌های متقاضی بود.

انصاری ادامه داد: مجوز استخدام معلمان نیز صادر شده و قرار بر این است که همه آزمون‌ها در یک تاریخ باشد، بنابراین پس از ثبت‌نام فرهنگیان، آزمون برگزار می‌شود.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، گفت: فعلاً برنامه استخدامی دیگری تا پایان سال وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا