پاداش عجیبی که چینی‌ها گرفتند

بصیر، فدراسیون فوتبال چین با حمایت دولت این کشور سعی دارد تا با حمایت همه‌جانبه از تیم ملی فوتبال، زمینه‌های حضور این کشور را برای دومین بار در مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان فراهم کند.
فدراسیون فوتبال چین هم در راستای همین اتفاق و برای حمایت از تیم ملی برای دومین صعود به جام جهانی پاداشی ۳ میلیون یوآنی را برای هر برد برای هر یک  از بازیکنان چین  در نظر گرفته است. این پاداش به خاطر عملکرد خوب چینی‌ها مقابل ایران، پس از اتمام این بازی به آن‌ها پرداخت شد تا با انگیزه و امید بیشتری ادامه رقابت‌ها را دنبال کنند. البته آنها با وجود تساوی، به خاطر کسب اولین امتیاز جام جهانی و نمایش خوب در دو بازی اول  ۱ میلیون یوآن اضافه هم دریافت کردند تا این مبلغ به ۲۲۰ میلیون تومان برسد.
کشور چین در چند ساله اخیر سعی کرده که با جذب مربیان و بازیکنان برجسته دنیای فوتبال و آوردن آن به کشور خود زمینه‌های رشد فوتبال چین را فراهم کند و قدم بعدی آن‌ها مطرح کردن تیم ملی چین به عنوان یکی از قدرت‌های آسیا است، که البته با سرمایه انسانی فوق‌العاده و برنامه ریزی کم نقص چینی‌ها، به واقعیت پیوستن این رؤیا چندان دور از دسترس نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا