پیوستن یک هزار تونسی به داعش در لیبی

بصیر، فرحات الحرشانی وزیر دفاع فرانسه تاکید کرد که حدود یک هزار شهروند تونسی در کنار گروه تروریستی داعش در لیبی می‌جنگند و آنها تهدیدی برای تونس به شمار می‌روند.

وی در حاشیه یک کنفرانس امنیتی در پاریس با بیان اینکه این اغراق‌آمیز است که گفته شود دو تا سه هزار تونسی در لیبی می‌جنگند، افزود: آنها حدود یک هزار نفر هستند.

الحرشانی درباره سرنوشت تکفیری‌هایی که از سرت در شمال لیبی بیرون رانده شده اند، گفت: احتمال می‌رود که برخی از آنها به سمت جنوب و برخی نیز به سوی غرب رفته باشند.

وزیر دفاع تونس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز تاسف نسبت به فقدان یک استراتژی منطقه‌ای برای مبارزه با مشکل تروریستهای خارجی در لیبی گفت: کشورها با این مسأله به طور روزانه مبارزه می کنند.

وی خاطر نشان کرد که جنگ علیه تروریسم جنگ فراگیری است. اگر ما فقط به مبارزه با تروریسم در دو عرصه امنیتی و نظامی پرداختیم، در واقع در جنگ شکست خورده ایم، زیرا تروریسم یک تفکر است و فرهنگی است که در ذهن جوانان کاشته می‌شود. بنابراین باید نوع جدیدی از آموزش را آغاز کنیم و به جوان آموزش داده شود که اسلام با تروریسم فرق دارد و در غیر این صورت ما سالهای بعد با وحوشی خطرناک‌تر از داعش مواجه خواهیم بود.

بیشترین تروریستهای خارجی پیوسته عضو داعش اهل کشور تونس هستند به گونه ای که طی ۵ سال گذشته تعداد ۶ هزار تونسی از جمله ۷۰۰ زن از این کشور به درخواست داعش برای پیوستن به این گروه پاسخ مثبت داده‌اند‌. این تعداد تونسی تقریبا یک پنجم کل اعضای خارجی این گروه تروریستی را تشکیل می‌دهند.

گروه‌های مختلف تروریستی به‌خصوص داعش از خلأ دولت مرکزی قدرتمند در لیبی سوء استفاده و بخشهای مختلفی از این کشور را تصرف کرده‌اند./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا