جریان صدر برای اعتصاب غذا آماده می شود

بصیر،درشرایطی که عراقی ها بیش از دو سال است درگیر جنگ با گروه تروریستی داعش هستند، رهبر جریان صدر اوایل این هفته خواهان اعتصاب سراسری کارمندان دولت، اعتصاب غذا و جمع آوری طومار میلیونی علیه فساد در دولت این کشور شده بود.

صدر که در بیانیه ای کارکنان نهادهای غیرنظامی را به اعتصاب از کار در روزهای یکشنبه و دوشنبه در اعتراض به فساد مالی و اداری دعوت کرده بود از مردم عراق هم خواست به همین مناسبت به اعتصاب غذا از روز جمعه آینده تا صبح روز یکشنبه بعد آن دست بزنند.
دفتر مقتدا صدر در نجف اشرف امروز چهارشنبه به افرادی که برای پیوستن به دعوت صدر آماده شده اند سفارشاتی کرد.
سومریه نیوز به نقل از دفتر مقتدا صدر در نجف اشرف گزارش کرد که اعتصاب فقط اعتصاب غذا بوده و در مساجد و حسینیه ها برگزار می شود.
اعتصاب پس ازنماز جمعه هفتم ذی الحجه آغاز و تا صبح روز یکشنبه همان ماه ادامه دارد.
مقتدا صدرگفته است که این اعتصاب با نیت خالص برای خداوند متعال برای رهایی از فساد و حذف افراد فاسد درنهادهای دولتی است.
دفتر صدر از متولیان مساجد مشخص شده خواست وسایل لازم برای اعتصاب کننده ها را فراهم کرده و با آنان همکاری کنند.
این دفتر علاوه بر حفظ حرمت این اماکن، هم چنین بر ضرورت پایبندی اعتصاب کنندگان غذا، به انجام عبادتها مانند نماز جماعت، خواندن قران کریم، خواندن دعاهای فرج ، وحدت و دعای ایمنی تاکید کرد.
“مقتدا صدر” رهبر جریان صدر در ۲ اگوست ۲۰۱۶ کارمندان غیر نظامی را به اعتصاب غذا در دو روز یکشنبه و دوشنبه گذشته دراعتراض به فساد مالی و اداری دعوت کرد واز اهالی نیز خواست از جمعه آینده تا صبح روز یکشنبه بعد، در داخل مساجد، حسینیه ها، کلیساها و نظایر آن و نیز موسسات فرهنیگ و اجتماعی اعتصاب غذا کنند.
وی همچنین خواهان جمع آوری امضاهای میلیونی با عنوان ” افراد فاسد در دولت نماینده من نیستند ” شد.
مقتدی صدر در ۳۰ ژوئن (۱۳ تیر) گذشته از طرفداران خود خواست که به مدت یک ماه در عراق تظاهرات نکنند.
دولت عراق از تابستان سال گذشته در پی طرح حیدر العبادی نخست وزیر این کشور برای انجام اصلاحات در کابینه این کشور با چالش های زیادی روبرو شده است.
مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق خواهان تشکیل دولت تکنوکرات است و در پی آن طرفداران خود را به اعتصاب در منطقه سبز امنیتی عراق فرا خوانده است؛ این اعتصاب های هفتگی در یک ماه گذشته به خواست رهبر این جریان قطع شده بود تا به گفته وی این تظاهرات تنها مخصوص طرفداران صدر نباشد./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا